Lipaskeräys

Yhdistys tai piiri voi toteuttaa lipaskeräyksen Sydänliiton rahankeräysluvan alla. Sydänliiton rahankeräyslupa RA/2016/823 on voimassa 1.1.2017-31.12.2018, jonka jälkeen 1.1.-31.12.2019 on voimassa rahankeräyslupa RA/2018/276.

Lipaskeräys yhdistyksessä

Aloita yhdistyksessä lipaskeräys tilaamalla Sydän tekee hyvää -keräyslipas. Keräystuotot jäävät sataprosenttisesti keräävälle piirille tai yhdistykselle. Saat lippaan mukana keräys- ja tilitysohjeet Sydänliitosta.

Lippaat tilataan Sydänkaupasta. Yhden lippaan hinta on 5 € ja se toimitetaan tarroitettuna voimassa olevan rahankeräysluvan mukaisilla tarroilla. Voitte tilata myös useampia lippaita käyttöönne.

Tilaa keräyslippaat tästä

Jos teillä on käytössä lipas aiemmilta vuosilta, voitte tilata pelkät tarrat lippaisiin. Tarrojen hinta 1 € / lipas.

Tilaa uudet lipastarrat vuodelle 2019

Kaikissa lippaissa täytyy olla voimassa olevan rahankeräysluvan mukaiset keräystarrat. Sydänliiton uusi rahankeräyslupa astuu voimaan 1.1.2019. Muista tilata uudet lipastarrat vuoden 2019 keräyksiä varten.

Tarroja voi tilata Sydänkaupasta 1.12.2018 alkaen ja toimitukset aloitetaan 2.1.2019.

Lipaskeräyksen tilitys

Lippaiden ja tarrojen mukana toimitetaan myös tilityslomake, joka tulee palauttaa kuluvan vuoden lopussa Sydänliittoon. Tilityslomakkeella ilmoitetaan kerätty summa sekä keräysaika, -paikka ja -kohde.

Lipaskeräyksen tilityskäytäntö on muuttunut 1.9.2018 alkaen. Asiasta on tiedotettu kaikkia vuonna 2017-2018 lippaan tilanneita henkilöitä. Uuden käytännön mukaisesti lippailla kerätyt varat tilitetään ensin Sydänliiton varainahankintatilille, jonka jälkeen Sydänliitto palauttaa kerätyt varat avustuksina keränneelle piirille tai yhdistykselle. Muutos on tehty Poliisihallituksen määräyksestä, ja sen avulla selkeytetään rahankeräysluvan edellyttämää tilitystä.

TOIMI NÄIN 1.9.2018 alkaen:

1. Toimita toteutetun lipaskeräyksen jälkeen kerätyt varat pankkiin ja talleta ne yhdistyksesi tilille. Vuoden 2018 keräykset tulee tilittää liitolle 15.1.2019 mennessä!
  2. Siirrä kerätyt varat yhdistyksesi tililtä Sydänliiton tilille FI77 1574 3000 0251 87 (Nordea)
    • Laita viestikenttään: LIPASKERÄYS 2018
    • Huom! Mikäli summaa ei makseta yhdistyksen tililtä, vie avustuksen kohdistaminen aikaa ja palautus viivästyy. Varmista, että yhdistyksesi tilinumero on myös Killassa oikein.
  3. Täytä huolellisesti Sydänliitosta toimitettu tilityslomake ja palauta se Sydänliittoon allekirjoitettuna.
  4. Tilityksestä tulee aina toimittaa Sydänliitolle tilityslomake, jossa käy ilmi keräyksen tuotto, keräyskohde ja toimeenpanoaika sekä lipaskeräyksen yhteyshenkilö.
  5. Tilityslomake voidaan palauttaa kolmella eri tavalla:
    1. sähköpostilla niina.suominen@sydanliitto.fi tai
    2. tallenna se suoraan yhdistyksenne Kilta-sivuille Tiedostot-välilehdelle tai
    3. lähetä allekirjoitettu lomake postitse Sydänliittoon

Liitto palauttaa keräämänne summan avustuksina takaisin yhdistyksen tilille noin 2 viikon kuluessa tilityslomakkeen toimittamisesta.

Lisätietoa: Outi Kontkanen tai Niina Suominen