Ruokavastaavan tehtävänkuva

Sydänyhdistyksistä tulleiden toiveiden pohjalta Sydänliitossa on yhdessä yhdistysten ja piirien edustajien kanssa laadittu ruokavastaavan tehtävänkuva.

Yhdistysten hallituksille on koottu Vastaavien roolit yhdistyksessä -esitys, joka sisältää periaatteet vastaava-toiminnasta ja keskeisimmät seikat, joilla hallitus voi tukea ja helpottaa myös ruokavastaavan toimintaa. Esityksen tarkoitus on olla apuna, kun yhdistyksen hallitus käsittelee ruokavastaavan nimittämistä ja tehtävänkuvaa.

Ruokavastaavan tehtävässä toimivat ovat innostuneita ravitsemuksesta ja ruokatoiminnasta sekä sen järjestämisestä yhdistyksessä. Ruokavastaava tekee yhteistyötä hallituksen kanssa. Vastaavan tehtävä voi olla hyvinkin rajattu ja toisaalta Yhdistysnetistä löytyy ideoita ruokatoiminnan laajentamiseen yhdistyksen oman mielenkiinnon ja resurssien mukaan. Ideapankkia kasvatetaan myös yhdistyksien tuottamilla ideoilla.

Kaipaatko apua ruokavastaavana toimimisessa?

Voit pyytää tukea yhdistyksen ruoka- ja ravitsemustoiminnan kehittämiseen ja toteuttamiseen omasta sydänpiiristäsi.

Sydänliitossa lisätietoa antavat:

•    Sydänmerkki, reseptiikka ja kauppatapahtumat: Mari Olli, mari.olli@sydanliitto.fi
•    Ravitsemussuositukset ja viestintämateriaali: Tuija Pusa, tuija.pusa@sydanliitto.fi