Järjestötyöpalkinto

Oletko osallistunut tapahtumaan tai järjestänyt toimintaa, joka ansaitsisi palkinnon? Vinkkaa omaa yhdistystäsi hakemaan järjestötyöpalkintoa!

Sydänliitto haluaa kannustaa ja palkita vuosittain hyvistä toimintaideoista. Palkintoa voivat hakea niin pienet kuin isot yhdistykset, sydänkerhot ja valtakunnallisten sydänjärjestöjen paikalliset osastot ja ryhmät. Haluamme nostaa hyviä ideoita ja toimintapoja esiin sekä jalkauttaa ne myös koko sydänyhteisön käyttöön.

Hakeminen

Järjestötyöpalkintohaku on käynnissä 29.2.2020 asti. Järjestötyöpalkintoa voi hakea joka vuosi yhdelle toimintamuodolle per yhdistys. Palkittavaksi voi ehdottaa vain mennyttä toimintaa.

Miten järjestötyöpalkintoa haetaan?

Suosittelemme hakemaan järjestötyöpalkintoa sähköisesti tästä linkistä. Tarvittaessa voit käyttää myös tulostettua paperilomaketta (tallenna koneelle painamalla Download). Lähetä lomake osoitteeseen Suomen Sydänliitto ry, Markku Holmi, Oltermannintie 8, 00620 Helsinki. Hakemukset on jätettävä 29.2.2020 mennessä!

Hakukriteerit

Järjestötyöpalkinnon teema on edellisvuosien tapaan ”Elinvoimainen sydänyhteisö edistää sydänterveyttä, näkyy, kuuluu ja vaikuttaa.”

Vuoden 2019 palkintohaun painopisteet:

• näkyvä ja kuuluva toiminta
  • aktiivinen yhteistyö paikallisesti
  • tavoiteltu tulevaisuus
  • voimavarojen vahvistaminen
  • vetovoimaiset ideat – ”pienikin voi olla suurta”

Järjestötyöpalkinnossa on kolme kategoriaa.

• Kipinä on uusi idea, joka innostaa ja voi sytyttää sydämeen suuremmankin palon
  • Liekki kehittää yhdistyksen jäsenpohjaa ja perustoimintaa, pitää järjestön liekkiä yllä
  • Soihtu näyttää tietä, se on innovatiivinen edelläkävijä

Hakemuksessa ei tarvitse erikseen määritellä, mihin kategoriaan hakemuksella tähdätään.

Palkinnot

Palkintona jaetaan kunniakirjat ja stipendejä. Palkinnon vastaanottaja on sydänyhdistys.

Suomen Sydänliiton liittohallitus päättää palkinnon saajista. Jaettavien palkintojen lukumäärä on joustava. Yhteensä jaettavaa palkintorahaa on 6250 €. Palkinnoista ilmoitetaan palkituille toukokuussa ja ne jaetaan kevätkokouksessa.

• Soihtu 1250 €
  • Liekki 750 €