Jäsenhankintakampanja 2019 - sydänyhdistyksille

Sydänviikko on paras aika tehdä jäsenhankintaa

Jäsenhankinnan avulla sydänyhteisö pysyy elinvoimaisena sekä vaikuttavana sydänterveyden edistäjänä koko valtakunnassa. Tehdään sydänyhteisön jäsenyydestä kiinnostava, houkutteleva ja innostava. Yhteisömme jäseneksi ovat tervetulleita kaikki, tee jäsenyydestä juuri yhdistyksenne näköinen.

Sydänviikon jäsenhankintakampanja

Sydänviikolla järjestetään jäsenhankintakampanja, jolla tavoitellaan 2 000 uutta jäsentä. Kampanjan aikana yhdistykset voivat hyödyntää liittymislahjana Sydänviikon kampanjamateriaalia. Jäsenhankinnassa on hyvä hyödyntää vuodelle 2019 päivitettyä tervetuloa jäseneksi -lehtistä (Sydänliitto -kaikkien sydänjärjestö). Kampanja on tarkoitettu yhdistyksille ja on voimassa kesäkuun loppuun.

Palkitsemme kolme parhaiten jäsenhankinnassa onnistunutta yhdistystä. Mittarina kilpailussa on uusien jäsenien prosentuaalinen kasvu vuoden alusta kesäkuun loppuun (1.1.-30.6.2019) suhteessa vuoden 2018 jäsenmäärään. Kolmelle parhaiten menestyneelle tarjoamme 500 € lahjakortin Sydänliiton yhdistyskauppaan. Lisäksi kutsumme kaksi yhdistyksen edustajaa Poriin Sydänliiton syyskokoukseen palkintotilaisuuteen ja teemme yhdistysten toiminnasta artikkelin Sydän-mediaan. Tsemppiä jäsenhankintaan!

KAMPANJAN TOTEUTUS ON HELPPOA

Pohtikaa yhdessä:

• Mikä sai teidät liittymään jäseniksi?

• Mikä motivoi teitä järjestämään toimintaa ja mihin haluaisitte itse lähteä mukaan uutena jäsenenä?

• Miten tämä kerrotaan tilaisuuksissa ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet toiminnasta?

Mitä seuraavaksi:

• Tilatkaa sydänviikon paketti yhdistyksenne tarpeisiin ja hyödyntäkää paketin sisältöä jäsenhankinnassa.

• Kirjatkaa uudet jäsenet Kiltaan kesäkuun loppuun mennessä.

• Toivottakaa jäsenet tervetulleiksi ja houkutelkaa heitä mukaan sydänyhteisön toimintaan.

VIISI VINKKIÄ JÄSENHANKINTAAN

• Tutustu ja kertaa itsellesi mitä yhdistyksesi tarjoaa jäsenille, että pystyt pitämään tästä hyvän, lyhyen ja ytimekkään myyntipuheen potentiaaliselle uudelle jäsenelle.

• Luota omaan tuotteeseesi, jäsenyyteen, uskalla kehua yhdistystäsi ja sen toimintaa.

• Pidä toimintaesitettänne ja Tervetuloa jäseneksi -esitteitä esillä yhdistyksen tapahtumissa. Ota jäseneksi liittyminen rohkeasti esille.

• Yritä saada liittymislomake täytettyä heti kohtaamistilanteessa tai esitäytä lomake potentiaalisen jäsenen kanssa kohtaamistilanteessa. Muista myös verkkosivuilla oleva liittymislomakke joka löytyy kunkin yhdistyksen omilta kotisivuilta. Liiton sivuilta liittymislomakkeeseen pääset tästä.

• Muista antaa uudelle jäsenelle yhdistyksenne toimintaesite/Sydän-lehti tai kutsu johonkin yhdistyksen tulevaan tapahtumaan.