Maailman sydänpäivä

Maailman sydänpäivä on kansainvälinen toimintapäivä sydänterveyden hyväksi. Rohkaisemme tänäkin vuonna ihmisiä pukeutumaan punaiseen ja tekemään siten sydänterveydestä ja sydäntyöstä näkyvää.

Pukeudu punaiseen -teema on helppo tapa kannustaa sekä yleisöä että yrityskumppaneita mukaan sydänterveyden edistämispäivään. Punastutaan yhdessä Maailman sydänpäivänä 29.9.2018!

Tehdään Maailman sydänpäivä näkyväksi myös mediassa

Tavoitteenamme on saada media kiinnostumaan meistä ja Maailman sydänpäivästä valtakunnallisesti, alueellisesti ja paikallisesti. Sydänliitto tekee päivästä valtakunnallista tiedotusta. Sydänyhteisössä paras paikallistuntemus taas on piireillä ja yhdistyksillä. Alueellista ja paikallista tiedostusta tukemaan olemme laatineet valmiin tiedotepohjan kentän käyttöön.

Lataa tästä mediapankissa oleva tiedotepohja

Ladda ner förslag på svensk pressmeddelande här

HUOM! Lataa Word-tiedostona oleva tiedotepohja linkistä avautuvan sivun oikean alareunan symbolista, jossa on pilvi ja nuoli alas. Tulostinsymbolin vieressä oleva lataussymboli muuttaa tiedoston pdf-dokumentiksi, jota ei voi muokata.

Miten kontaktoida paikallismediaa ja saada heidät kiinnostumaan?

Usein paras tapa on olla puhelimitse toimitukseen yhteydessä. Yhteystiedot median toimitukseen löytyvät lähes aina median verkkosivuilta. Jos epäröit keneen olla yhteydessä, soita keskukseen ja kysy kenelle uutisesi voit kertoa. Yhteystiedoista löytyy usein myös toimituksen sähköpostiosoite, johon voit lähettää tiedotteen ennen soittoasi. Tällöin voit puhelussa kertoa lähettäneesi sen ja toimittaja voi puhelunne aikana hyödyntää sitä.

Paikallismediaa kiinnostaa paikalliset uutiset. Kerro, mitä erityistä ja laajempaa ihmisjoukkoa kiinnostavaa oma piiri tai yhdistys on tekemässä Maailman sydänpäivänä. Valtakunnallinen tai kansainvälinen teemapäivä antaa vakuuttavan pohjan uutisellesi, mutta se, miten se näkyy alueellasi on paikallismedialle se juttu!

Kontaktoi mediaa ajoissa. Usein pari viikkoa ennen tapahtumaa riittää, mutta aikaisemmasta tiedottamisestakaan ei ole haittaa. Muistuttaminen meilitse tapahtumaviikolla kuitenkin kannattaa. Muista myös tarjota Sydänliiton kuvamateriaalia ja ohjaa toimittajat mediapankkimme pressiosioon osoitteessa www.sydanliitto.kuvat.fi  Se ei vaadi salasanaa.

Kutsu toimittajia tapahtumaan ja varaa heille aikaasi. Varaudu toimittajan tapaamiseen esitteillä, tulostetuilla tiedotteilla tai muulla materiaalilla, joka toimii toimittajalle taustamateriaalina.

Hyödynnä myös paikallismedioidesi tapahtumakalenterit ja ilmoita tapahtuma sinne. Mitä aikaisemmin ilmoitat, sitä todennäköisemmin se nostetaan esille. Ilmoitukset tehdään usein verkkolomakkeille, esimerkkinä Satakunnan Kansan menoinfo.

Lue tästä vinkit Maailman sydänpäivän viettämiseen.

Siirry tästä Sydänliiton uuteen mediapankkiin ja lataa A3- ja A4-julistepohjat sekä somessa jaettavat kuvat käyttöönne.

Huom! Mediapankin Piirien ja yhdistyn kansioon salasana on: Sydänyhteisö1