Sydänviikko 5.-12.5.2019

sydanviikko_p6080493.jpg

Kuva: Sampsa Sulonen / Suomen Latu

Sydänviikkoa 2019 vietetään 5.–12.5. perheliikunnan teemalla

Seuraavaa Sydänviikkoa vietetään 5.-12.5.2019 perheliikunnan teemalla ja tiivis yhteistyö Suomen Ladun kanssa saa jatkoa. Koko perheelle, vauvoista vaareihin, suunnattu pyöräilyn ja lähiretkeilyn viikko huipentuu 10.5. vietettävään Unelmien liikuntapäivään. Mukana Sydänviikolla ovat myös Liikenneturva ja Pyöräilykuntien verkosto.

Innostamme ja autamme paikallisia sydän- ja latuyhdistyksiä yhteistyöhön.

Tarjoamme mm. valmiita ideoita pyöräilytapahtumien järjestämiseen taajamissa tai luontokohteissa sekä ideoita lähiretkiin. Pyöräilytapahtuma urheilukentällä tai isolla parkkialueella voi sisältää mm. pyöräilytaitoradan, mahdollisuuden testata pyöräilyn sääntötuntemusta, pyöränhuoltopisteen vinkkeineen tai Sydänmerkki-tuotteita esittelevän eväspisteen. Luontokohteessa pyöräilytapahtuma voi sisältää vaikka alkuveryttelyn, pyöräretken merkityillä reiteillä taukopaikkoineen sekä muutaman tehtäväpisteen kuten esim. metsäkuntosalin.

Pyöräilytapahtuman voi korvata myös lähiretkeilytapahtumalla, jossa keväistä luontoa tutkitaan luupeilla, kisaillaan ja nautitaan eväshetkistä luonnon rauhassa.

Lisää vinkkejä löydätte Sydänviikon vinkit -lehtisestä, joka on postitettu yhdistyksille ja piireille joulukuussaa 2018. Voitte myös ladata lehtisen mediapankistamme Piirit ja yhdistykset -osiosta ja Sydänviikko-kansiosta.

Lataa Sydänviikon vinkit tästä.
Ladda ner Tips för Hjärtveckan här.

Salasana / Lösenord: Sydänyhteisö1

Ohjelmavinkkien yksityiskohtaisemmat kuvaukset ja ohjeistukset löydät mediapankin Sydänviikko 2019 -kansiosta ja sen Sydänviikon vinkit -alakansiosta. Kaikken ohjelmaideoiden toteutusohjeet tulevat mediapankkiin helmikuun aikana. Osa ohjeista on jo nyt palvelussa hyödynnettävissänne.

Muistattehan tehdä Sydänviikon pakettien ja tuotteiden tuotetilaukset 22.2. mennessä, jotta saatte tuotteet ennakkohintaan ja ne pystytään toimittamaan teille huhtikuun aikana.

Merkitse Sydänviikon päivät jo nyt kalenteriin ja ole yhteydessä paikalliseen latuyhdistykseen. Yhteinen suunnittelu kannattaa aloittaa pikimmiten, viimeistään tammikuussa.

Tehdään keväisestä Sydänviikosta yhteistyössä reipas ja lämminhenkinen, perheitä yhdistävä ja liikuttava liikuntaviikko!