Sydänviikko 5.-12.5.2019

sydanviikko_p6080493.jpg

Kuva: Sampsa Sulonen / Suomen Latu

Sydänviikkoa 2019 vietetään 5.–12.5. perheliikunnan teemalla

Seuraavaa Sydänviikkoa vietetään 5.-12.5.2019 perheliikunnan teemalla ja tiivis yhteistyö Suomen Ladun kanssa saa jatkoa. Koko perheelle, vauvoista vaareihin, suunnattu pyöräilyn ja lähiretkeilyn viikko huipentuu 10.5. vietettävään Unelmien liikuntapäivään.

Innostamme ja autamme paikallisia sydän- ja latuyhdistyksiä yhteistyöhön.

Tarjoamme mm. valmiita ideoita pyöräilytapahtumien järjestämiseen taajamissa tai luontokohteissa sekä ideoita lähiretkiin. Pyöräilytapahtuma urheilukentällä tai isolla parkkialueella voi sisältää mm. pyöräilytaitoradan lapsille, mahdollisuuden suorittaa pyöräilyajokortin, saada pyöränhuoltovinkkejä tai esitellä Sydänmerkki-tuotteiden eväspisteen. Luontokohteessa pyöräilytapahtuma voi sisältää vaikka alkuveryttelyn, pyöräretken merkityillä reiteillä taukopaikkoineen sekä muutaman tehtäväpisteen kuten esim. metsäkuntosalin. Pyöräilytapahtuman voi korvata myös lähiretkeilytapahtumalla, jossa keväistä luontoa tutkitaan luupeilla, kisaillaan ja nautitaan eväshetkistä luonnon rauhassa.

Laajemmat ohjeet ja vinkit koostetaan loppuvuonna ilmestyvään Sydänviikon vinkit -lehtiseen.

Merkitse päivät kalenteriin ja ole yhteydessä paikalliseen latuyhdistykseen yhteisen suunnittelun merkeissä!