Suu & sydän -kampanja syksyllä 2017

omena-kauppa_web.jpg

Sydänliitto ja Hammaslääkäriliitto tekevät yhteistyötä sydämen hyväksi. Kannustamme piirejä ja yhdistyksiä järjestämään Suu&Sydän luentoja syksyllä 2017. Hammaslääkäriliiton verkkosivuilta löydät lisätietoja kampanjasta.

• Hyvä suunterveys on osa hyvinvointia ja yleisterveyttä.
  • Suun piilevät ja krooniset tulehdukset voivat edesauttaa myös muiden vakavien sairauksien puhkeamista.
  • Suun ja sydämen hyvinvointia vaalit terveellisillä elintavoilla sekä suun ja hampaiden itsehoidolla.
  • Terveellä suulla on helppo hymyillä.

Järjestä luento

Pyydä suunterveyden ammattilainen yleisötilaisuuteen pitämään luento suunterveydestä. Hammaslääkäriliitto on tehnyt valmiin luentopaketin sydämen ja suunterveyden yhteydestä. Tietoiskuja voi pitää myös muista aiheista, kuten ravitsemus, ksylitoli tai tupakan ja alkoholin suuvaikutukset. Suunterveyden ammattilaisia voi kutsua tapahtumiin jakamaan tietoa, vinkkejä ja materiaalia.

Ota yhteyttä alueesi Hammaslääkäriliiton paikallisosastoon ja sovi yhteistyöstä. Saat paikallisosastosta apua luennoitsijan löytämiseen. Voit ottaa yhteyttä myös paikkakuntasi terveyskeskuksen suun terveydenhuoltoon ja/tai yksityishammaslääkäreihin ja sopia yhteistyöstä.

Voit markkinoida tapahtumaanne luentotiedotteella (lataa koneelle painamalla Download linkistä aukeavan sivun oikeassa yläkulmassa). Täydennä tiedote tapahtumanne tiedoilla ja lähetät se paikallislehtiin ja muulle medialle.

Lisätiedot ja materiaalitiedustelut: järjestötiedottaja Cecilia Bergström