Liikuntavastaavan tehtävänkuva

Sydänyhdistyksistä tulleiden toiveiden pohjalta Sydänliitossa on yhdessä yhdistysten ja piirien edustajien kanssa kuvattu liikuntavastaavan tehtävänkuva.

Yhdistysten hallituksille on koottu Vastaavien roolit yhdistyksessä -esitys, joka sisältää periaatteet vastaava-toiminnasta ja keskeisimmät seikat, joilla hallitus voi tukea ja helpottaa myös liikuntavastaavan toimintaa. Tämän esityksen tarkoitus on olla apuna, kun yhdistyksen hallitus käsittelee liikuntavastaavan nimittämistä ja tehtävänkuvaa, myös jo nimetyillä liikuntavastaavilla. Liikuntavastaavan nimeämisessä hallitus voi käyttää apuna Lahden sydänyhdistyksen liikuntavastaavan tervehdystä.

Ajatuksena on, että liikuntavastaavan tehtävässä toimivat ovat innostuneita liikunnasta ja sen järjestämisestä yhdistyksessä ja tekevät yhteistyötä hallituksen kanssa. Liikuntavastaavan tehtävä voi olla hyvinkin rajattu tai toisaalta Yhdistysnetistä löytyy ideoita liikuntatoiminnan vahvistamiseksi yhdistyksen oman mielenkiinnon ja resurssien mukaan. Ideapankkia kasvatetaan myös yhdistyksien tuottamilla ideoilla.

Lisätietoa: liikunta-asiantuntija Annukka Alapappila, annukka.alapappila@sydanliitto.fi, p. 040 502 9091