Liity jäseneksi

Jäsenyydestä on iloa ja etua. Liittymällä sydänyhdistyksen jäseneksi saat monipuolisia jäsenetuja ja mahdollisuuden osallistua sydänyhteisön toimintaan. Samalla tuet tärkeää sydäntyötä, jolla edistetään sydänterveyttä, ehkäistään sydänsairauksia ja tuetaan sairastuneita. Meille jäseneksi ovat kaikki tervetulleita olitpa sitten sairastunut, sairastuneen läheinen tai muuten vaan sydänasioista kiinnostunut.

Täytä liittymislomake

Jäseneksi liittyessäsi liityt paikalliseen sydänyhdistykseen, joka on osa alueellisti toimivaa sydänpiiriä. Vaihtoehtoisesti voit liittyä jäseneksi johonkin kolmesta valtakunnallisesta yhdistyksestä. Sydänpiirit ja valtakunnalliset yhdistykset kuuluvat Suomen Sydänliittoon.

Hyödyt Sydänyhdistyksen ja sitä kautta Sydänliiton jäsenyydestä monin tavoin

Sydänyhdistykset järjestävät paljon erilaista toimintaa voimavarojensa mukaan omilla paikkakunnillaan, tarjoavat paikallisia jäsenetuja, mahdollisuuden kokemusten jakamiseen sekä antavat vertaistukea. Osallistumalla yhdistysten toimintaan voit löytää uusia sydänystäviä. Yhdistysten toiminnasta saat lisätietoja niiden verkkosivuilta

Jäsenenä voit myös hyödyntää sydänyhteisön monipuolisia jäsenetuja.

Jäsenmaksu

Sydänyhdistyksestä riippuen jäsenmaksu on 13-35 euroa. Moniin yhdistyksiin voi liittyä myös kannatusjäseneksi tai yritysjäseneksi. Tarkemmat tiedot jäsenmaksun suuruudesta saat oman yhdistyksesi verkkosivuilta, yhteyshenkilöiltä tai Sydänliiton jäsenpalvelusta.

Jäseneksi voit liittyä sähköisellä lomakkeella verkkosivuiltamme. Ennen liittymistä lomakkeelta selviää myös jäsenmaksun suuruus. Jäsenmaksun voit maksaa liittymisen yhteydessä verkkomaksuna tai myöhemmin laskulla. Jäsenmaksulasku postitetaan kahden viikon kuluessa liittymisestä.

Loppuvuodesta 1.10.-31.12. liittyneiltä uusilta jäseniltä ei veloiteta jäsenmaksua kuluvalta vuodelta. Saat jäsenmaksulaskusi Sydän-lehden ensimmäisen numeron yhteydessä tammi-helmikuun vaihteessa.

Miten ja mihin liityn jäseneksi?

Kun Matti Meikäläinen Orivedeltä liittyy Sydänyhteisön jäseneksi, liittyy hän Oriveden seudun Sydänyhdistykseen, joka on Hämeenmaan Sydänpiirin jäsen. Sydänpiiri on Sydänliiton jäsen ja näin Matti, sekä n. 70 000 muuta jäsentä vahvistavat Sydänliiton uskottavuutta yhteiskunnallisesti aktiivisena toimijana joka edistää sydänterveyttä, lisää ihmisten voimavaroja ja hyvinvointia.
Jos Matilla olisikin synnynnäinen sydänvika, saattaisi hän liittyä Sydänlapsiin ja -aikuisiin tai jos hänellä olisi sydänlihassairaus voisi hän liittyä Karpatioihin. Sydänliiton jäsenenä on kolme valtakunnallista järjestöä, joita ovat Sydänlapset ja -aikuiset, Karpatiat sekä Sydän- ja Keuhkosiirrokkaat Syke.
Kun Matti haluaa osallistua toimintaan ilmoittautuu hän yhdistyksen järjestämiin liikuntaryhmiin, matkoille ja retkille, kerhotapaamisiin, kuuntelemaan luentoja tai mittaus- ja neuvontatapahtumiin. Tapahtumakalenterista löydät tietoa tapahtumista.
Kun Matti haluaa toimia aktiivisesti yhdistyksessä voi hän löytää itsensä vertaistukijan tai liikuntavastaavaverkoston peruskurssilta.
Sydänpiirien järjestämät koulutukset ja kurssit jäsenille ovat Matin saatavilla. Kuntoutusta kaivatessaan Matti kääntyy oman lähimmän piirinsä puoleen. Jäsenetuna Matti saa viisi kertaa vuodessa ilmestyvän Sydänlehden, sekä oikeuden hyödyntää monipuolisia jäsenetuja ja lisäksi paljon tieto voi seurata sydän.fi -verkkosivustoa.

Liittymislomake

Täytä liittymislomake tästä.

Täytäthän vähintään kaikki *tähdellä merkityt pakoliset kohdat. Muista lopuksi tallentaa tiedot. Huomaathan, että liittymislomake koostuu kahdesta eri osiosta: henkilö- ja yhteystiedot sekä jäsenyystiedot. Olet onnistuneesti täyttänyt lomakkeen, kun saat lopuksi kiitosviestin jäseneksi liittymisestä.
Liittymislomakkeella voi liittyä varsinaiseksijäseneksi ja perhejäseneksi. Jos olet liittymässä perhejäseneksi valitse maksutavaksi lasku ja lisää lisätietoihin että haluat perhejäseneksi sekä varsinaisen eli pääjäsenen nimi ja jäsennumero.

Jäsenlajit

Suomen Sydänliitolla on käytössä erilaisia jäsenlajeja ja ne ovat seuraavia:

Varsinainenjäsen
Varsinainen jäsenyys tarkoittaa henkilöjäsenyyttä ja normaalia perusjäsenyyttä. Henkilö on jäsenenä paikallisessa sydänyhdistyksessä tai jossakin valtakunnallisessa jäsenjärjestössä. Jäsenyyteen kuuluu jäsenkortti sekä paperi- että mobiilikortti, sydän-lehti joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa sekä oikeus hyödyntää Sydänliiton jäsenetuja .

Tm-jäsen = toisen maksama jäsenyys
Tm-jäsenyys tarkoittaa henkilöjäsenyyttä jonka jäsenmaksun maksaa jokin toinen henkilö tai taho kuin jäsen itse. Henkilö on jäsenenä paikallisessa sydänyhdistyksessä tai jossakin valtakunnallisessa jäsenjärjestössä. Jäsenyyteen kuuluu jäsenkortti sekä paperi- että mobiilikortti, sydän-lehti joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa sekä oikeus hyödyntää Sydänliiton jäsenetuja

Perhejäsen
Perhejäsenyydellä tarkoitetaan samassa taloudessa ja osoitteessa asuvia henkilöjäseniä. Perhejäseneksi voi liittyä henkilö joka asuu samassa taloudessa ja osoitteessa varsinaisen jäsenen kanssa. Henkilö on jäsenenä paikallisessa sydänyhdistyksessä tai jossakin valtakunnallisessa jäsenjärjestössä. Jäsenyyteen kuuluu jäsenkortti sekä paperi- että mobiilikortti sekä oikeus hyödyntää Sydänliiton jäsenetuja . Perhejäsenyys on edullisempi kuin varsinainen jäsenyys, mutta toiset yhdistykset ja valtakunnaliset jäsenjärjestöt pystytvät ottamaan tämän jäsenlajin käyttöönsä vasta vuonna 2019.

Kannattajajäsen
Kannattajajäsenyys soveltuu hyvin yritykselle tai muulle taholle joka haluaa tukea paikallista, alueellista tai valtakunnallista toimintaa. Halutessaan myös yksityishenkilö voi ostaa kannattajajäsenyyden. Jos haluat liittyä kannattajajäseneksi ole yhteydessä paikalliseen sydänyhdistykseen, alueesi sydänpiiriin tai Sydänliittoon

Kunniajäsen
Yhdistys, piiri tai liitto voi kutsua jonkin henkilön kunniajäseneksi tai -puheenjohtajaksi. Kunniajäseneksi tai -puheenjohtajaksi kutsutaan usein henkilöitä jotka ovat poikkeuksellisen ansioituneesti ja pitkä aikaisesti toimineet yhdistyksen, piirin tai liiton etujen mukaisesti. Kunniajäsenet ovat vapautettuja jäsenmaksuista.

Kohderyhmät JäsenetPotilaat