Yleisöluennoilta tietoa arjen tueksi

yleisoluennoilta_tietoa_arjen_tueksi.jpg

Kuva: Suomen Sydänliitto

Syksyn 2020 yleisöluennot

Kaikki luentomme ovat maksuttomia ja kaikille avoimia. Luennoilla saat asiantuntijatietoa erilaisista sydänterveyden ja hyvinvoinnin teemoista. Syksyllä 2020 luennot järjestetään Sampolassa ja Pääkirjasto Metsossa. Tervetuloa!

Ke 16.9.2020 klo 18 - 19.00 Sydänpotilaan tahdistinhoito. Luennoitsijana kardiologian erikoislääkäri Pirjo Posio, Tampereen Sydänsairaala. Sampolan auditorio.

Ke 30.9. klo 18 - 19.00 Eteisvärinän toteaminen ja katetrihoito. Luennoitsijana LL, kardiologian ja sisätautien erikoislääkäri Jaakko Inkovaara, Tays Sydänsairaala. Pääkirjasto Metson Lehmus-sali. Tukemassa apurahalla Bristol-Myers Squibb Pfizer Allianssi. (Huom. Tampereen kaupunki noudattaa koronaviruksen leviämiseen liittyviä varotoimia, joten luentosaliin voi kokoontua enintään 50 henkilöä kerrallaan. Sali täytetään saapumisjärjestyksessä 50 henkilöön asti.)

Ke 7.10.2020 klo 18 - 19.00 Uniapnea ja sydän. Luennoitsijana LL, kardiologian erikoislääkäri Petri Haataja, Tays Sydänsairaala. Sampolan auditorio.

Ti 20.10. klo 18 - 19.00 Ravinnon vaikutus lievän tulehdustilan ehkäisyssä ja hillitsemisessä. Luennoitsijana ravitsemusterapeutti, FT, MBA Reijo Laatikainen, Lääkärikeskus Aava. Sampolan auditorio. Yhdistysten yhteinen luento.

Ti 10.11. klo 18 - 19.15 Esidiabetes ja metabolinen oireyhtymä - Mitä niillä tarkoitetaan ja kuinka niitä voi hoitaa. Luennoitsijana diabeteslääkäri Atte Vadén, Mehiläinen. Sampolan auditorio. Yhdistysten yhteinen luento.

Yhdistysten yhteinen rasvamaksaluento on siirretty keväälle 2021.