Sydänviikko

Sydänviikkoa vietetään 18 - 25.4.2021 ruokailo -teemalla

Tampereen Sydänyhdistyksen ohjelmaa:

MA 19.4. klo 12–16 Verenpaineen mittausta Länsi Apteekissa Lielahden Citymarketilla. Mittaajina toimivat Tampereen ammattikorkeakoulun sairaanhoitajaopiskelijat. (Mittaukset toteutetaan yksilöohjauksena THL:n ohjeistusta huolellisesti noudattaen.)

TI 20.4. klo 18.00–19.00, Verkkoluento: Rasvamaksa  Luennoitsijana sisätautien ja gastroenterologian erikoislääkäri Riikka Mettälä, Tays. Järjestäjät: Tampereen diabetesyhdistys, Tampereen Sydänyhdistys, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ry,  Pirkanmaan munuais- ja maksayhdistys Pirmu ry ja Tampereen seudun työväenopisto. TÄSTÄ KLIKKAAMALLA PÄÄSET VERKKOLUENNOLLE.

TO 22.4. klo 10 - 11 Sydänviikon juttutunti verkossa: Ruokailo ja tietoinen syöminen. Jutellaan ruoan tuomasta ilosta, ruokamuistoista ja tehdään yhdessä tietoisen syömisen harjoitus. Ilmoittaudu ke 21.4.2021 mennessä tampere@sydan.fi Katso lisätietoa juttutunneista  täältä.

Pe 23.4. Tampereen Sydänyhdistyksen Puoli kiloa kasviksia päivässä -kampanjasivusto aukeaa – tartu  haasteeseen, vastaa kyselyyn ja osallistu kasvisaiheisten palkintojen arvontaan. Linkki kampanjasivulle tulee tänne perjantaina 23.4. klo 14.

Vielä huhtikuussa emme voi järjetää sydänkävelyä. Sydänkävelyn sijaan voi lähteä kuitenkin ulos keväiseen luontoon, nappaa mukaan luontobingo ja tutustu luontoon luontoa havainnoiden.

Teemme sydänviikolla yhteistyötä Tampereen ammattikorkeakoulun kanssa. Sairaanhoitajaopiskelijat vievät ruokailo-teemaa alakouluihin.

Poimintoja sydänjärjestön ohjelmista:

TI 20.4. klo 18, Sydänliiton verkkoluento: Maukasta ruokaa tervellisesti. Verkkoluennolla kuulet, mitkä asiat ovat olennaisia terveellisemmässä ruuanvalmistuksessa. Saat myös vinkkejä ruokaohjeidesi muokkaamiseen hyvää oloa tukevaan suuntaan – herkullista makua unohtamatta. Verkkoluennon asiantuntijana Sydänmerkin tuotepäällikkö, kotitalousopettaja Mari Olli. Pääset luennolle tästä. Tai katso tallenne jälkikäteen täältä.

Virtuaalinen Sydänpäivä 19.4.2021 klo 9:00 alkaen sydänviikon loppuun asti (25.4.2021) tarjoaa asiantuntijoiden tietoiskuja ja haastatteluja sydänpotilaan omahoidosta. Aiheina mm. verenpaine, eteisvärinä, kolesteroli ja diabeteksen hoito Asahi-tuokioita unohtamatta. Virtuaalisen Sydänpäivän ohjelma on helposti katsottavissa omalla tietokoneella tai älylaitteella. Vapaa pääsy. Ei vaikeita kirjautumisia. sydan.fi/sydanliitto/ajankohtaista/sydanpaiva/