Härmän kuntoutus

Sydänkuntoutuskurssille hakumenettely on uudistunut. Sydänkuntoutuskurssi on tarkoitettu asiakkaille, jotka tarvitsevat tukea arjen toimintakyvyn, työ- ja opiskelukyvyn ylläpitämiseen/parantamiseen.

Aikuisten sydänkuntoutus on ensimmäinen, johon vanhan kilpailutuksen sijasta Kelan uutta rekisteröitymismenetelmää käytetään. Tämä tarkoittaa, että palveluntuottajat (mm Härmän Kuntoutus) rekisteröityvät palveluntuottajiksi ja kursseja ei ole enää perinteisesti kurssinhakujärjestelmässä, vaan asiakas hakiessaan kuntoutusta saa valita kuntoutuspaikan eli palveluntuottajan. Kun Kela on kuntoutuksen myöntänyt, palveluntuottajat kokoavat ryhmät ja sovitaan ajankohdat kuntoutukselle. Kun ryhmässä on vähintään 6 osallistujaa, kurssi tulee julkiseksi Kelan kurssinhakujärjestelmään.

Teemat ovat edelliseen tapaan:
  • Sepelvaltimotautia sairastavat, joilla on useita riskitekijöitä tai toimintakykyä rajoittava angina pectoris -oire tai tehty ohitusleikkaus tai tehty pallolaajennus
  • Läppäleikatut
  • Sydämen vajaatoimintaa, kardiomyopatiaa, sydänsarkoidoosia, harvinaista sydänsairautta tai synnynnäistä sydänsairautta sairastavat
ja lisäksi:
  • Työelämässä olevat: työssä olevat, työttömät, sairauspäivärahalla olevat, kuntoutustuella olevat ja opiskelevat asiakkaat.
  • Eläkkeellä olevat: työkyvyttömyyseläkkeellä tai vanhuuseläkkeellä olevat asiakkaat.
    • Alle / Yli 68-vuotiaat

Kerromme mielellämme lisää sydänkuntoutuksesta ja muistakin uusista kuntoutuskursseistamme, joko paikanpäällä jonkin palaverin/kokouksen yhteydessä tai etäyhteyksin.

Olkaa mielellään yhteyksissä, mikäli tuntuu, että kaipaisitte lisätietoa (minun ja Ninan yhteystiedot löytyvät esitteistä)

Aurinkoista kevättä!

Kirsi Rajasalo