Pukeudu punaiseen

Maailman sydänpäivää vietetään jälleen 29.9.2017.

Viime vuosien positiivisesta kehityksestä huolimatta sydänsairaudet ovat edelleen suomalaisten yleisin kuolinsyy. On tärkeä pysähtyä miettimään oman sydämen hyvinvointia ja kuinka siihen voi itse vaikuttaa.

Maailman sydänpäivänä pukeudumme punaiseen, sillä haluamme kiinnittää punaisella värillä huomiota sydänterveyden edistämiseen. Me kaikki voimme oman sydämen hyvinvointiin kiinnittämällä huomiota elintapoihimme.

Maailman sydänpäivänä vuonna 2016 järjestimme Pukeudu punaiseen -kuvakilpailu , jossa osallistujat jakoivat oman punaisen tyylinsä. Päivä oli ihanan punainen ja sydämen hyvinvointi sai paljon huomiota. Syksyllä 2017 pukeudumme jälleen punaiseen, tule mukaan!

Voit tukea sydäntyötä ostamalla tekemällä lahjoituksen tai lähettämällä tekstiviestin SYDÄN10 numeroon 16499 (viestin hinta 10€). Lahjoitukset käytetään sydänterveyden edistämiseen Suomessa. Sydänliiton rahankeräyksen toimeenpanon lupanumero on RA/2016/823. Lupa on voimassa 1.1.2017-31.12.2018 kaikkialla Suomessa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Seuraa meitä FacebookissaInstagramissa ja Twitterissä

Maailman Sydänpäivää vietetään vuosittain syyskuun 29.päivänä.  Päivän tavoitteena on lisätä ihmisten tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä sekä kertoa elintapojen merkityksestä. Ravinto, liikunta, riittävä lepo ja tupakoimattomuus edistävät sydänterveyttä.