Terveysneuvonta ja mittaukset

Sydän- ja verisuonitaudit ovat suomalaisten kansantauteja. Verenpaine ja kolesteroli saattavat molemmat nousta vaarallisen korkeisiin lukemiin, ennen kuin antavat itsestään merkkejä. Siksi sinunkin on hyvä tietää omat terveysarvosi. Sydänpiiri ja -yhdistykset järjestävät terveysmittaustapahtumia, joissa saat selville nämä tärkeät arvot. Terveysmittauksia on mahdollista tulla mittauttamaan myös P-K:n Sydänpiirin toimistolle.
Sydäntukihenkilöt ovat myös käytettävissä, kun mieltäsi askarruttavat sairauteen liittyvät asiat, joissa keskustelu vertaistukihenkilön kanssa voi auttaa ja helpottaa taudin ymmärtämisessä. Sydäntukihenkilöt löydät yhteystiedoista.

Terveysneuvonta ja terveysarvojenmittaukset ajanvarauksella
Pohjois-Karjalan Sydänpiirin toimistolla (Siltakatu 10 A 16, Joensuu) saat terveydenhoitajalta yksilöllistä terveysneuvontaan ja ohjausta sydänterveyteen ja sydänpotilaan hoitoon liittyvissä asioissa.  Käynnin yhteydessä on mahdollisuus myös maksullisiin terveysmittauksiin. Varaa aika etukäteen numerosta 050 4343 997 tai annika.immonen@sydan.fi.

Käytämme kasvomaskeja ja huolehdimme hyvästä käsihygieniasta. Ethän tule sairaana.

Maksulliset mittaukset halutessasi käynnin aikana

• kolesteroli (10/12 €)
  • kolesterolierittely (sisältää HDL, LDL, triglyseridi) (20/23 €)
  • hemoglobiini (5/7 €)