Hyvinvointiloma Kajaanissa

Hyvinvointiloma Kajaanissa, 03-08.04, 2017, hotelli Kajaani.

Huhtikuun kolmantena päivänä kello  kahdeksan aamulla  Oulun linja-autoasemalle  kokoontui yhdeksän naista. Eila  oli  tullut  paikalle  varmistamaan, että  kaikki  olivat saapuneet. Hän paimensi  meidät  oikealle  laiturille  ja  katsoi  että  nousimme  Kajaaniin  menevään  linja-autoon.

Mukaan  lähtivät: Marja-Liisa, kaksi Sirkkaa ,Elsa, Irja, Paula, Riitta, Pirjo ja Aili. Aurinko paistoi ja matka joutui hupaisasti. Ei ehditty  pitkästyä kun  jo  kaksi - ja puolituntinen taival  oli  takanapäin.                             Kajaanin  linja-autoasemalla  oli  samanlainen  loskainen  keli  kuin  Oulussakin. Emme  ehtineet                vielä  hankkia  takseja  hotelliin  päästäksemme, kun Juhani  kurvasi  paikalle. Hän  oli  tullut  omalla  autolla, vienyt  Anna-Leenan  ja  Impin   jo  hotellille. Nyt  hän  tuli  varmistamaan meille  taksit  ja huolehtimaan  meidät  määränpäähän.

Hotelli  sijaitsi  kaupungin  laidalla  lähellä  jokea  ja  linnanraunioita. Istuimme  hotellin  valoisaan  aulaan  odottamaan  huoneisiin  pääsyä. Aika  pian  saimme  baarissa  tulokahvit  ja  pian  sen jälkeen  myös  avaimet. Huoneet  olivat  pieniä, mutta  eihän  ollut  tarkoituskaan oleskella   niissä  pitkiä  aikoja. Kyllä  ne  nukkumiseen  kelpasivat. Kaikkialla  oli  erittäin  siistiä.

Kello  15,00 kokoonnuimme  Onnela  kokoustilaan, Alexandra  Nevalainen  ja  liikunnanohjaajaksi  opiskeleva  Henniina, nuori  reipas  neitonen, kertoivat  viikon  ohjelmasta  ja  toivottivat  meidät  tervetulleiksi. Alexandra  oli  mainio  puhuja ja  sai  kaikki  vapautumaan  viimeisestäkin  jännityksestä.

Tunti  vierähti  nopeasti  ja  pääsimme  runsaaseen  ruokapöytään. Kyllä  ruoka  maistuikin  kun                     lounas  oli  jäänyt  väliin. Ruuan  jälkeen  levättiin, halukkaat  saivat  mennä  saunaan  tai  tutustua  ympäristöön.

Viikon  ohjelmassa  oli  toimintaa  joka  päivälle. Henniina - neitonen  vei  porukkaa  katselemaan  nähtävyyksiä. Osa  porukasta  teki  pitkiä  kävelyretkiä  loskakelistä  huolimatta. Sisäliikuntaa  oli  myös  monipuolisesti. Keppi-  ja  tuolijumppaa  sekä  monenlaisia  pelejä. Kilpailuhenki  kohosi  välillä  niin, että  ruoka - aikakin  tahtoi  unohtua. Tietokilpailukin  pidettiin.

Valitettavasti  museo  oli  kiinni  ja  teatteriesitys  jäi  näkemättä  näyttelijän  sairastumisen  vuoksi.      Korvattiin  se  ylimääräisellä  poccia   pelillä. Joka  päivä  jossain  välissä  parannettiin  maailmaa      aulan  nahkasohvilla. Pikku  Sirkka  sirkutti  omiaan  ja  Iso  Sirkka  esitti  teräviä  huomioita  yhteiskunnallisista  asioista. Niihin  mielipiteisiin  saattoi  yhtyä, tai  välillä  käytiin  kiivasta  keskustelua  asioista, sulassa  sovussa  kuitenkin.

Tiistain  käsityönäyttely  ja  torstain  Runomies  ilahduttivat  myöskin. Luennot  olivat  kaikkien  suosiossa. Keskiviikon  karaoke  ja  torstain  hanurimusiikki vetivät  väkeä  ravintolan  puolelle.          Jalkojen  kastumisesta  huolimatta väki  pysyi  terveenä. Vain  RIITTA  sai  kuumeen  ja  huonepalvelu  huolehti  hänestä  pari  päivää. Me  terveinä  säilyneet  nautimme  runsaasta ja  monipuolisesta ruokapöydästä  kolme  kertaa  päivässä.

Alexandra  oli  täystyöllistetty  koko  viikon  kun  oikein  innostuimme  ottamaan  hoitoja. Hän  onkin  ainutlaatuinen  luontaishoitaja.

Torstai- illan  hanuri-tansseissa  oli  kaksi  kohokohtaa. Myöhässä  tullut  Paula  sai  "ansaansa"              ainakin  kaksi  voittoa. Komean  kakun  ja  hartialiinan  sekä  lisänimen  "kulovaroitus".                                     Vieressä  istunut  Sonkajärven  mieskin  näytti  haluavan "ansaan". Naurua riitti  koko  illan.                                                                        Yksin  juhlista  pois  jäänyt  IMPI  purjehti  kuin  kuningatar  saliin  Juhanin  käsipuolessa. Väki  suorastaan  hiljeni  hetkeksi, sitten  yltyi  taputuksiin.

Leena  sai  Juhaninsa  loppu illaksi  tanssiparikseen. Hiljainen  yksin  olija  Eerokin, vilkastui  tanssimaan  ja  Hilkalla  riitti  hakijoita  joka  pelille  jopa  kaksin  kappalein. Ilta  oli  onnistunut.

Palautekeskustelu  perjantaina  veti  mielen  haikeaksi. Huomenna  kotimatkalle. Osa  omilla  autoilla  tulleista  lähti  kotiin  jo  perjantai- iltana. Myös  Paula  ja  Hilkka  menivät  pois  jo  illalla.

Riitta, Marja-Liisa, Irja,  Pirjo, Paula, molemmat  Sirkat, Elsa, Hilkka  ja  Eero. Anja  ja  Veijo,   Auli  ja Toivo, Eija ja Veikko, Raili  ja  Pekka. Toivottavasti  te  kaikki  nautitte  lomastamme  koko  rahan  edestä. Juhani huolehti  meistä  kiitettävästi  Anna-Leenan  myötävaikutuksella. Kiitos  heille.

Paluumatkalle  lauantaina  lähti  kahdeksan  naista  invataksilla  linja-autolle.  Juhani  oli  tilannut ennen  kotiin  lähtöään  kyydin  meille. Oulussa  olimme  kello  16,00. Onnistunut  loma.

Kirjoitti Aili Pollari