PERUTTU Kesämatka 1.-4.6 Porvooseen

Alustava matkaohjelma Porvoon matkalle 1-4.6.2020   PERUTTU

Ensimmäinen matkapäivä

Matkaamme kohti Porvoota, lounastamme noin puolessavälissä matkaa.
Haikkoon saavuttuamme kuulemme Haikon kartanon historiikin ja nautimme kahvit. Mahdollisuus kylpylässä käyntiin ennen buffet-ruokailua illalla.

Toinen matkapäivä
Aamiaisen nautittuamme lähdemme Porvoon opastetulle kierrokselle. Tutustuminen kävellen vanhaan Porvooseen, jonka aikana vierailu komeassa Porvoon Tuomiokirkossa (kirkon aukio-oloaikojen näin salliessa). Porvoon vanhan kaupungin kujat ovat mukulakivikatuja, joten tukevat kävelykengät ovat tarpeen. Kävelykierros kestää reilun tunnin, sen päätteeksi vapaa-aikaa tutustua vanhan kaupungin gallerioihin, pikkuputiikkeihin tai vanhassa Raatihuoneessa toimivaan Porvoon museoon. Päivän aikana nautitaan maittava lounas kaupungin keskustassa. Palaamme iltapäivällä hotelliin ja sen jälkeen vapaata aikaa virkistäytyä kylpylässä. Illalla ruokailu Haikon kartanossa.

Kolmas matkapäivä
Aamiaisen jälkeen lähdetään kohti Haminaa. Matkustusaika bussilla Haminaan Porvoosta vajaa puolitoista tuntia. Hamina on Kymenlaakson alueen vanhin kaupunki, joka on perustettu 1653. Kaupunki on tunnettu hienosta ympyräasemakaavastaan, joka on erikoinen jopa koko Euroopan mittakaavassa ja lähin vastaava löytyy Italiasta. Hamina on kuuluisa myös lukuisista historiallisista rakennuksistaan.
Haminan ohjelmamme koostuu kaupunkikierroksesta, joka aloitetaan bussilla ja lopuksi kävellään kaupungin historiallisessa keskustassa. Kaupunkikierroksen kokonaiskesto noin kaksi tuntia. Ennen Porvooseen paluuta nautimme lounaan historiallisessa miljöössä. Iltapäivällä mahdollisuus pieneen kävelyretkeen Haikon kartanon alueella, jonka läheisyydessä sijaitsee Edelfeltin ateljeemuseo. https://www.albertedelfeltinateljee.fi/ Myös hotellin kylpyläosasto on käytössämme iltapäivällä. Viimeinen iltamme Porvoossa päättyy kolmen ruokalajin illalliseen.

Neljäs matkapäivä
Aamiaisen jälkeen aloitamme kotimatkan kohti Oulua ja välillä pysähdymme Jyväskylässä Alvar Aallon museon yhteydessä toimivaan Cafe Aaltoon lounaalle, halukkailla mahdollisuus pistäytyä samalla museon puolella.
Lisätietoja:
Virpi Perunka, matkatoimistovirkailija V. Alamäki
virpi.perunka@v-alamaki.fi
Puh. 050-514 3855

Ilmoittautumiset Terttu Matila viim. 25.3 Porinapiirissä tai puhelin 040 752 0605