Matkat

Kyrönmaan Sydänyhdistys ry:n kesäretki 25-26.6. 2019

Kartanotunnelmia Aulangolla ja Inkalan kartanossa

Tiistai 25.6
Matkaan lähdetään aamuvarhaisella Isostakyröstä. Aamupala nautitaan Pihlajan Kevarin kotoisasta aamiaispöydästä. Matka jatkuu Kangasalle, jossa poiketaan Vehoniemen automuseossa ja Leilan lelukaupassa. Matka jatkuu Hämeenlinnaan, jossa tutustumme Vankilamuseoon ja Aulangon puistoon oppaiden johdolla. Hämeenlinnasta jatkamme matkaamme majoituspaikkaamme Scandic Spa Aulankoon. Illansuussa teemme vielä retken Inkalan Kartanoon Alajärven rannalle, jossa nautimme päivällisen. Samalla voi ostaa tuliaisia kartanon puodista.
Keskiviikko 26.6
Aamupalan jälkeen vieraillaan Parolan Panssarimuseossa. Paikka on suomalaisia panssari- ja panssarintorjuntajoukkoja ja niiden historiaa esittelevä aselajimuseo. Siellä on esillä kattava kokoelma itsenäisyyden ajan panssarivaunuja, -autoja ja panssarintorjunta-aseita sekä panssarijuna. Museosta jatkamme matkaa Iittalan tehtaanmyymälään. Iittalassa on mahdollista nähdä suomalaisten designklassikoiden synty lähietäisyydeltä, sekä tehdä ostoksia tehtaanmyymälässä. Tehtaanmyymälän yhteydessä sijaitsee myös Kultasuklaan tehdas ja myymälä, josta tuliaispussiin on helppo sujauttaa vaikkapa käsin valmistettua suklaata. Matkaa jatketaan kohti Sastamalaa ja Ala-Hannulan tilaa, jossa nautitaan lohikeitto-lounas. (Myös lihakeittoa tarjolla.) Lounaan jälkeen matkaa jatketaan takaisin Pohjanmaalle. Matkan hinta 210€ / hlö / 2hh Hinta edellyttää vähintään 30 matkustajaa.
Hinta sisältää:
Bussikuljetukset laadukkaalla turistibussilla, aamupalan Pihlajan Kevarissa, vierailun Vehoniemessä, sisäänpääsyn ja opastuksen Hämeenlinnassa, päivällisen Inkalan kartanossa, majoituksen kahden tai kolmen hengen huoneissa, hotelliaamiaisen, pääsymaksun ja opastuksen Parolan Panssarimuseossa, sekä esittelyn ja lounaan Ala-Hannulan tilalla. Yhden hengen huonelisä 49,00€. Kaikille avoin.