Toimintaa

Kuva Unelmien liikuntapäivästä 10.5.2018. Järjestettiin yhteistyössä Juankosken Kuntoilijat ry:n kanssa.

Patikointipäivä Vaikolla to 30.5.2019
- Bussikyyti Juankosken purettu hiekkakenttä (ent. S-Market) klo 10.00, Kaavin matkahuolto klo 10.15 (Juankosken Kuntoilijat ry tarjoaa kyydin)
- Lähtö Rakkinekoskelta n. klo 11
- matkat Rakkinekoski-Makkarasärkkä-Rakkinekoski n. 10 km, Rakkinekoskella mahdollisuus patikoida myös 2-3 km poluilla. Makkarasärkän reitille kumisaappaat mukaan.
- Makkarasärkillä ja Rakkinekoskella mahdollisuus makkaranpaistoon (säävaraus, omat makkarat, mehut ja muut eväät)
Järjestäjänä Juankosken Kuntoilijat ry, mukana Koillis-Savon Sydänyhdistys ry
Lisätietoja, puh. 050 4017027,  040 777 2264, 040 4128593

Kesätori-ilta Säyneisessä 14.6.2019 klo 16.30-
Koillis-Savon Sydänyhdistys järjestelyvuorossa. Paistamme lettuja ja makkaroita, arpajaiset. Musiikista vastaavat Sirpa Kesonen ja Jukka Heiskanen.

Kesäteatteriretki su 14.7.2019
Keiteleen Kesäteatteriin tangomusikaali ONNENMAA -esitykseen
(klo 13). Ruokailu esityksen jälkeen teatterilla. Retken hinta (teatteriliput, ruokailu ja kyyti) jäsenille 25 euroa, ei-jäsenille 40 euroa. Bussireitti: Tuusniemi klo 10.00, Kaavi 10.20, Juankoski 10.45. Lisätietoja + sitovat ilmoittautumiset 20.6 mennessä, puh. iltaisin 040 4128 593 tai helena.miettinen56@elisanet.fi. Retki maksetaan 20.6. mennessä Koillis-Savon Sydänyhdistys ry:n tilille: FI16 509600 400212 18.

Kesätoripäivä Kaavilla 10.8.2019 klo 11-14
Järjestelyvastuutahona Koillis-Savon Sydänyhdistys ry ja Kuopion seudun Hengitysyhdistys ry. Kaavin paikallistoimikunta. Tarjolla kahvia, vohveleita, makkaraa. Arpajaiset. Musiikista vastaavat Kari Pasanen ja Jukka Heiskanen.

Liikuntapiirien kursssimaksut
Koillis-Savon Sydänyhdistys maksaa Kuopion kansalaisopiston ym. järjestäjätahojen liikuntapiirien kurssimaksuista 15 euron osuuden/jäsen sekä kevät- että syyskauden kurssimaksusta. Kuopion kansalaisopisto ei vähennä sydänyhdistyksen jäsenetuutta asiakkaalle lähetettävästä kurssilaskusta. Jäsenetuuden saamiseksi jäsenen tulee toimittaa syksyn kurssien osalta 30.11.2019 mennessä yhdistyksen rahastonhoitajalle kuitti maksetusta kurssimaksusta sekä tilitiedot. Lisätietoja: tai puh. 040 4128 593.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sydänkuntoutus

Kylpylähotelli Kunnonpaikka järjestää vuoden 2017-2020 aikana sydänsairautta sairastavien kuntoutuskursseja. Kyseessä olevat kurssit ovat Kelan kuntoutuskursseja, joten ovat kuntoutujille täysin maksuttomia.

Lue lisää täältä.

TOIMINTASUUNNITELMA  2019

Järjestötoiminta
Sääntömääräinen yhdistyskokous, hallituksen kokoukset tarpeen mukaan.
Jäsenhankinta ja jäsenlehdet
Osallistuminen piirin koulutuksiin
Liikuntaryhmät
Tapahtumat
Sydänviikon tapahtumat, (Unelmien liikuntapäivä 10.5.), Vaellustapahtuma Vaikolla 30.5. Kuutamovaellus 15.9., Vaikkojokimarkkinat 3.8., kaikille avoin liikuntapainotteinen luento 28.2.

Sydänliiton yhteistyökumppanina v. 2019 on Suomen Latu ry, paikallisena yhdistyksenä Juankosken Kuntoilijat ry.

Sydän- ja verisuonitautien ehkäisytoiminta
Tukihenkilötoiminta
Toimenpideohjelma sydän- ja verisuonitautien ehkäisemiseksi
Tulppa-projekti
Yhdistys maksaa Kuopion kansalaisopiston ym. järjestäjätahojen kurssimaksuista 15 euron osuuden/jäsen sekä kevät- että syyskauden kurssimaksusta. Kurssi voi olla mikä tahansa liikuntapiiri.

Virkistystoiminta
Kylpylä- ja teatterimatkat, pikkujouluretki
Luonto- ja liikuntaretket, liikuntavastaavien koulutuspäivät

Tiedotus
Yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista ilmoitetaan Koillis-Savo –lehdessä ja mahdollisuuksien mukaan yhdistyksen nettisivuilla. Tervetulokirjeet lähetetään marraskuun 2018 jälkeen liittyneille uusille jäsenille. Tarvittaessa jäsenkirjeet lähetetään kaikille jäsenille.

Talous- ja varainhankinta
Jäsenmaksut
Adressien välitys
Arpajaiset, myyjäiset, kesätoritapahtumat
Mahdolliset avustukset
Vaali- ym. lipaskeräykset

Testamenttivaroja käytetään n. 2500 euroa jäsenten virkistystoimintaan.