Yhteistyökumppaneille

Tarjoamme osaamista ja tukea erilaisiin
sydänterveyteen liittyviin hankkeisiinne ja tapahtumiinne

Tarjoamme sydänterveyden teemaan liittyviä tietoiskuja, luentoja, terveystapahtumia ja -mittauksia. Palvelumme koostuu toiveidenne ja tarpeidenne mukaan erilaisista kokonaisuuksista, joita toteuttaa asiantunteva henkilökunta luotettavilla ja laadukkailla välineillä. Alla esimerkkejä sydänterveyden toimintakokonaisuuksista:

Terveysneuvonta ja -mittaukset

Sydänpiirin terveysneuvonta ja -mittaustoiminta on mahdollista tilata osaksi eri yhteisöjen ja  yritysten työhyvinvointi- ja teemapäiviä. Toiminnassa Sydänpiirin sairaanhoitaja toteuttaa kokonaiskolesterolin, verensokerin, verenpaineen, hemogobiinin ja vyötärönympäryksen mittauksia sekä sydämen rytmin analysointia Heart2Save -laitteen avulla. Jokainen osallistuja saa myös henkilökohtaisen palautteen ja ohjauksen. Päivää voi täydentää myös muilla  toiminnoilla, jotka soveltuvat päivänne tavoitteisiin. Päivän kokonaisuuteen on liitettävissä esimerkiksi luentoa, elintarvikenäyttelyä ja liikuntatuokiota. Ota yhteyttä ja kysy tarjous.

Elintarvikenäyttely

Usein havainnollistavat esimerkit kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Sydänpiirillä on kattava elintarvikenäyttely, jossa elintarvikkeiden suola-sokeri-rasvapitoisuudet on esitetty konkreettisina määrinä. Vertailussa on esillä kaksi samankaltaista tuotetta, jolloin katsojan on helppo havaita, miten valinnoilla voi vaikuttaa. Elintarvikenäyttelyyn kuuluu myös sairaanhoitajan ohjaus sekä tukimateriaali. Elintarvikenäyttely- ja neuvontakokonaisuuden voi järjestää omana toimintonaan tai kytkeä osaksi Terveyden 3-ottelua. Vuokraamme elintarvikenäyttelyä myös ammattilaisten hyödynnettäväksi.

Tunne pulssisi

Osaatko sinä tunnustella pulssisi? Tiedätkö, miksi se on tärkeää? Osaatko ohjata pulssin tunnustelun ja tiedätkö, miksi se on tärkeää?

Pulssin tunnustelun opettaminen ja siihen liitettävä luento sydämen eteisvärinästä on mielenkiintoinen ja hyödyllinen kokonaisuus. Sydämen eteisvärinä lisääntyy merkittävästi iän myötä ja sen voi havaita itsenäisesti tunnustelemalla pulssiaan. Sydänpiirillä on käytössä pulssikäsi, josta voi konkreettisesti tunnustella miltä eteisvärinä-syke tuntuu. Koulutamme myös Tunne pulssisi -agentteja vapaaehtoisiksi viestin viejiksi pulssin tunnustelun opetteluun. Toimintakokonaisuuksia ja koulutuksia räätälöidään niin väestölle kuin ammattilaisille. Lisätietoa: http://www.tunnepulssisi.fi/

Sydänmerkki tutuksi niin tuotteissa kuin aterioissa

Oletko pohtinut, että haluaisit edistää sydänterveyttä kylälläsi, lähikaupassasi tai lähiruokalassasi. Yksi keino siihen on terveellisen ravitsemuksen edistäminen sydänmerkin avulla.

• Sydänmerkki -tutuksi tapahtumia voimme toteuttaa vaikkapa lähikaupassanne. Räätölöimme mielenkiintoisen ja toimivan kokonaisuuden yhdessä kanssanne tarpeidenne ja toiveidenne mukaan.
  • Sydänmerkki -ateria on terveellinen ateria. Monelle kodin ulkopuolella syöty lounas on päivän ainoa lämmin ateria. Ei siis ole samantekevää, millaista ruoka on! Olemme tukenanne kertomassa Sydänmerkki-aterioista ja miten ravintolanne voi tätä hyödyntää. Haluamme vaikuttaa kanssanne ja viedä näin terveellistä ravitsemusta eteenpäin. Lisätietoa: http://www.sydanmerkki.fi/

Sydänterveys -luennot

Sydänterveyteen liittyvät luentokokonaisuudet ovat aina puhuttelevia ja mielenkiintoisia. Luennon aiheet voivat liittyä esimerkiksi sepelvaltimotautiin, kohonneeseen verenpaineeseen ja sen omaseurannan merkitykseen, sydäninfaktin oireisiin ja ensiapuun, sydänystävälliseen ruokaan, pulssin tunnusteluun ja eteisvärinään jne.  Aihekokonaisuuksista voitte sopia lisää sairaanhoitajamme kanssa.

Sydänjärjestöissä tunnetaan arki sydänsairauden kanssa

Toiminnassamme on mukana koulutettuja vertaistukihenkilöitä, jotka tuntevat arjen sydänsairauden kanssa. Osa vertaistukihenkilöistämme pitää myös luentoja sekä toimii työryhmissä ja tapahtumissa "sydänsairastuneen äänenä" ja kokemustiedon tuojana kehittämistoimintaan.

Ota yhteyttä:

Kirsi Kauko