Yhteistyöllä turvaa kylille -webinaari

Yhteistyöllä turvaa kylille -webinaari 6.5.2021

OHJELMA

Ilmoittautuminen webinaariin 2.5.2021 mennessä tästä linkistä

Miten kylät voivat kehittää tuvallisuustoimintaansa hätätilanteisiin? Voivatko vapaaehtoiset auttajaryhmät lisätä kylien turvallisuutta? Maaseudulla välimatkat ovat pitkiä, jolloin avun saapumiseen tulee väistämättä viivettä. Miten osaava auttaja saadaan maaseudulla riittävän nopeasti paikalle?

Yhteistyöllä turvaa kylille  -webinaarissa kuulet eri asiantuntijoiden puheenvuoroja maaseudun turvallisuuden edistämisestä ja millaista uutta kehittämistoimintaa hankkeessa on tehty hätätilanteisiin maaseutukylien vapaaehtoisten auttajaryhmien ja viranomaisten välille elottomuus- ja tulipalotilanteisiin. Auttamistaitoja vahvistamalla voidaan lisätä kylien turvallisuutta. Tapahtuma on NaApurit -hankkeen päätöswebinaari.

klo 8.45 Yhteyksien testaus ja valokuvia hankkeen ajalta
9.00 Järjestäjien terveiset ja virittäytyminen päivään, Kristiina Pigg, toiminnanjohtaja, Keski-Suomen Sydänpiiri ry
9.10 Tilaisuuden avauspuheenvuoro, Paula Risikko, puheenjohtaja, Suomen Sydänliitto ry
9.30 Harvaan asuttujen alueiden turvallisuus valtakunnallisen katsauksen valossa , Tarja Wiikinkoski, johtaja, pelastustoimi ja varautuminen -vastuuyksikkö, Aluehallintovirasto