Digisti Kylässä -hanke

Seuraa hanketta myös Facebookissa, Instagramissa, Youtubessa ja hankkeen nettisivuilla!

Tutustu hankkeeseen esittelyvideon avulla!

Digitaidot yhdistyksissä

Etsitkö uutta ja erilaista toimintaa yhdistykseen? Huolestuttaako yhteiskunnan digitaalisuus? Haluaisitko auttaa jäsenistöä sähköisten palveluiden viidakossa?

Hanke on koostanut oppaan, jossa annetaan konkreettisia neuvoja ja toimia digitaitojen edistämiseen yhdistyksissä. Tutustu, ota vinkeistä vaari, ja jos tulee kysyttävää, niin ole ihmeessä meihin yhteydessä!

Digiosaamisen edistäminen yhdistyksissä - PDF

Kylien digimahdollisuudet – tarjolla hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä!

Keskisuomalaiset kylät ovat tervetulleita mukaan Digisti kylässä -hankkeeseen, jonka tavoite on lisätä maaseudun asukkaiden hyvinvointia, edistää yhteisöllisyyttä, lisätä digitalisaatiomyönteisyyttä sekä maaseudun vetovoimaisuutta.

Hankkeessa vahvistamme kyläläisten taitoja erilaisten sähköisten palveluiden sekä laitteiden käyttämisessä järjestämällä esimerkiksi digiklinikoita ja digipalvelupäiviä. Toiminnan juurruttamiseksi koordinoimme myös digivertaistoimintaa ja perehdytämme digitutoreita.

Edistämme kyläläisten hyvinvointia kannustamalla ja opastamalla heitä käyttämään erilaisia terveyden ylläpitämistä ja seurantaa tukevia sovelluksia sekä palveluita. Myös kylien lapset ja nuoret kutsumme mukaan toimintaan tekemään vaikkapa videoita asuinpaikastaan.

Hanke tarjoaa digitaalisia mahdollisuuksia kyläläisten vuoropuheluun ja edesauttaa oman kylän toimintaan osallistumista. Yhteisöllinen elämäntapa mahdollistuu digisti myös niillä kylillä, joilla ei ole varsinaista kokoontumispaikkaa.  Erityisesti ikäihmisten digisyrjäytymistä torjutaan tuomalla palvelut kaikkien ulottuville. Lisäksi keskisuomalainen maaseutu saa sekä alueellista että kansallista näkyvyyttä sekä alati vahvistuvan maaseutubrändin.

Ota yhteyttä niin suunnitellaan yhdessä, millaisia mahdollisuuksia ja ratkaisuja hankkeemme voisi teidän kylällenne tarjota!

Digisti kylässä -hanketta rahoittaa maaseuturahasto Keski-Suomen ELY-keskukselta ja sitä toteuttavat Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Keski-Suomen Sydänpiiri yhteistyössä eri paikallistoimijoiden kanssa. Hankkeen toteutusaika on 1.2.2019-31.1.2021.

------------------------------------------------------------------

Hankkeen työntekijöiden yhteystiedot: