Apetta aivoille - avaimia aivoterveyteen

Apetta Aivoille - avaimia aivoterveyteen -hanke päättyy 15.3.2020.

Hankkeen tavoitteena oli vahvistaa Keski-Suomen maakuntien aikuisväestön (50+) tiedollisia ja taidollisia valmiuksia aivoterveyden edistämisessä / muistisairauksien ennaltaehkäisyssä. Hanke toteutettiin yhteishankkeena Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n kanssa. Apetta Aivoille -hanke tuotti toiminta-aikanaan runsaasti erilaista ryhmätoiminnan materiaalia, joista koostettiin hankkeen tuotokset Aivomatkalaukku sekä aivotreenikirja.

APETTA AIVOILLE - AIVOPÄHKINÖISTÄ RUOKAOHJEISIIN -KIRJA

Apetta Aivoille -hankkeen kirjaa Apetta Aivoille - aivopähkinöistä ruokaohjeisiin voi lukea sähköisenä pdf -versiona tai ostaa kirjan omaksi tai vaikka lahjaksi Keski-Suomen Sydänpiirin toimistolta hintaan 18,90€.

AIVOMATKALAUKKU

Apetta aivoille -hankkeen materiaalipaketin, Aivomatkalaukun avulla voi virittää keskustelua ja toimintaa sydän- ja aivoterveysaiheesta. Pelit, visat ja pulmailut sopivat monenlaiseen ryhmätoimintaan ja tapahtumiin. Aivomatkalaukun materiaalit perustuvat tutkittuun tietoon. Materiaalissa tietoa esitetään myönteisellä ja toiminnallisella tavalla.

Aivomatkalaukun materiaaleja voit lainata Keski-Suomen Sydänpiirin toimistolta tai tulostaa niitä itse. Aivomatkalaukun materiaalit löytyvät alla olevien linkkien takaa:

KIERROS KAUPASSA

Kierros kaupassa on vapaaehtoisen, ammattilaisen tai kauppiaan ohjaama kierros, jossa tutustutaan kaupan tarjontaan ikääntyneiden ravitsemussuositusten näkökulmasta. Kierroksen voi toteuttaa avoimena yleisötapahtumana tai kerhon/ryhmän vierailuna ja on osallistujille maksuton.

Kierros kaupassa -paketin materiaaleja voit lainata Keski-Suomen Sydänpiirin toimistolta tai tulostaa niitä itse. Materiaalit löytyvät alla olevien linkkien takaa:

Iloisia toiminnallisia hetkiä aivopulmailujen parissa!

Toivottaa, Apetta Aivoille -tiimi