Sydänviikko

sydanviikko_facebook_kansikuva1.jpg

Kuva: Sampsa Sulonen / Suomen Latu

SYDÄNVIIKKO 2019

Perheliikunnan teemalla 5.–12.5.2019 vietetettävä Sydänviikko kokoaa perheet yhteen aina isovanhemmista perheen pienimpiin.

Sydänviikko muistuttaa liikunnan ja perheiden yhteisten hetkien hyvistä vaikutuksista sydämen terveyteen. Pyöräily, pyöräilyleikit ja retket lähiluontoon ovat hyvää arkiliikuntaa koko perheelle. Sydänviikon virallisilla sivuilla pääset tutustumaan mm. pyöräily- ja retkeilyteemaan sekä yhteistyökumppaneihin. Sivun alareunasta voit osallistua myös Sydänliiton valtakunnalliseen kilpailuun, josta voi voittaa Helkaman sähköpyörän. Arvonnan säännöt löytyvät myös tästä.

Sydänviikon aikana useita tapahtumia ympäri Keski-Suomen. Tähän alle on koottu kaikki tapahtumat joissa Keski-Suomen Sydänpiiri ja piirissä toimivat hankkeet ovat mukana.

Maanantai 6.5.

• klo 10-14 Terveysneuvonta- ja mittauspäivä, Suolahden apteekki (Asemakatu 22, 44200 Suolahti). Mahdollisuus mittauttaa kolesteroli, verensokeri, hemoglobiini ja verenpaine.
  • klo 10-15 "Sydämen asialla", Wiitakeskus (Postikuja 1, Viitasaari). Verenpaine mittausta, elvytys- ja sydäniskurikoulutusta.

Tiistai 7.5.

• klo 9:30-13:30 Terveysneuvonta- ja mittauspäivä, Lievestuoreen apteekki (Liepeentie 8, 41400 Lievestuore). Mahdollisuus mittauttaa kolesteroli, verensokeri, hemoglobiini ja verenpaine.

Keskiviikko 8.5.

• klo 9-13 Terveysneuvonta- ja mittauspäivä, Korpilahden apteekki (Joensuuntie 2, 41800 Korpilahti). Mahdollisuus mittauttaa kolesteroli, verensokeri, hemoglobiini ja verenpaine.
  • klo 10-14 Terveysneuvonta- ja mittauspäivä, Toivakan apteekki (Toivakantie 41, 41660 Toivakka). Mahdollisuus mittauttaa kolesteroli, verensokeri ja verenpaine.
  • klo 10-14 Apetta Aivoille" Toivakan Sale (Toivakantie 41, 41660 Toivakka). Sydänterveellistä toimintaa ja mukavaa pulmailua. Mukana Apetta Aivoille -hanke.
  • klo 16-18 Äänekosken Kaupungintalo (Hallintokatu 4, 44100 Äänekoski) Klo 16 alkaen kahvitarjoilu, maksullisia terveysmittauksia, sydänelvytyksen ja sydäniskurin opastusta.

Torstai 9.5.

• klo 10-14 "Sydän tekee hyvää", K-Supermarket Laukaa (Vuokaari 2, 41340 Laukaa) Kahvitarjoilu!
  • klo 10-14 Terveysneuvonta- ja mittauspäivä, Laukaan apteekki (Vuokaari 2, 41340 Laukaa). Mahdollisuus mittauttaa kolesteroli, verensokeri, ja verenpaine.
  • klo 10-14 Karstulan K-Market Mansikka (Virastotie 5, 43500 Karstula). Elintarvikenäyttely, elvytys- ja sydäniskurin käytön opastusta.

Perjantai 10.5.

• klo 10-14 Toivakan K-Market Perälä (Toivakantie 30, 41660 Toivakka) NaApurit -hanke opastaa elvytystä ja sydäniskurin käyttöä. Itäisen Keski-Suomen Sydänyhdistys esittäytyy. Kahvitarjoilu!
  • 24h kävelytapahtuma Karstulan keskustassa. Tapahtuma alkaa Kopeskaarelta pe 10.5. klo 12.45 yhteisellä alkulämmittelyllä ja päättyy la 11.5. klo 13.00. Mukaan voi tulla milloin tahansa tapahtumaajan puitteissa ja kävellä haluamansa aikaa. Tapahtuman aikana kävellään yhdessä 24h ja osallistujat saavat halutessaan kirjata nimensä Karstulan Ällistysten kirjaan! Tasatunnein Kopeskaarella erilaista ohjelmaa ja reitin varrelta löytyy erilaisia vaihtuvia toimintapisteitä.
  • klo 13-16.30  Terveysmittaus- ja neuvontapäivä, Heikintupa
  • klo klo 13–15 Luontopulmailurata, Leijonapuisto
  • klo 16 Tietoisku aivopähkinöitä tehden, Kopeskaari, jonka jälkeen geokätköilytyöpaja n. 30 min.

Lauantai 11.5.

• klo 10-13 24h Kävelytapahtuma - Sydänyhdistyksen infopiste, Kopeskaari.