Tiedustelumatka Fuengirolaan

17.12.2015

Olemme suunnittelemassa matkaa Espanjan Fuengirolaan. (Huomaa että alleviivatut sanat ovat linkkejä asiaa käsitteleville sivuille)

Siksi kävimme lähellä Benalmadenassa viettämämme viikon aikana katsastamassa suunnitellun hotellin Apartementos Nuriasolin sopivuutta matkalaisillemme.

Hotelli osoittautui mielestämme erittäin sopivaksi matkamme tukikohdaksi. Edes kielitaitoa ei tarvita, sillä suurin osa hotellin henkilökunnasta oli suomalaisia. Myös ravintolan ruokalistat olivat suomeksi ja sielläkin henkilökunta puhui suomea. Lisäksi ruoka oli Suomen hintatasoon nähden erittäin edullista.

Kävimme myös katsastamassa paria nähtävyyttä alueella.
- Benalmadenan venesatama (Puerto Marina), joka on kahtena vuonna voittanut "Maailman kaunein venesatama" tittelin.
- Venesataman yhteydessä on myös meriakvaario "Sea Life", joka sekin on vierailun arvoinen
- Benalmadenassa kävimme myös perhospuistossa.
Fuengirolassa ja Malagassa on myös muita nähtävyyksiä ja kiertoajeluja, joissa emme itse ehtineet käydä, mutta joihin on mahdollista tutustua omatoimisesti tai pienissä ryhmissä.

Olimme myös yhteydessä paikallisen Aurinkorannikon sydänyhdistyksen puheenjohtajaan Evita Kettuseen, mutta aikataulusyistä emme päässeet tapaamaan. Sovimme kuitenkin, että pidämme yhteyttä sähköpostin avulla, jotta voisimme sopia tapaamisista ja mahdollisesta yhteisestä sydänillasta vierailumme aikana.

Kaija ja Heikki Halleen