Maailman Sydänpäivä

Maailman Sydänpäivä on kansainvälinen toimintapäivä sydänterveyden hyväksi. Vuonna 2017 Maailman Sydänpäivää 29.9. vietetään pukeutuen punaiseen.

Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä. Maailman sydänjärjestö WHF nostaa tänä vuonna esiin sydänsairauksien ennaltaehkäisyn merkityksen yksilöille, yhteisöille, yhteiskunnalle ja taloudelle.

Pukeudu punaiseen

Suomessa rohkaisemme ihmisiä pukeutumaan punaiseen ja tekemään siten sydänterveydestä ja sydäntyöstä näkyvää. Uskomme, että Suomessa sydänterveyttä ylläpitävien elintapojen merkitys on läpäissyt tietoisuuden hyvin. Sydänliittokin on pitänyt tästä huolta 50-luvun puolivälistä lähtien. Eikä syyttä: Suomalaisten sydänterveyden huima edistyminen saa jatkuvasti kiitosta maailmalla.

Tee sydänterveydestä näkyvää

Toivotamme sydämellisesti sinut mukaan tekemään sydänterveydestä näkyvää. Kansainvälisiin uutisvirtoihin voi liittyä halutessaan Twitterissä #worldheartday. Suomessa käytämme tunnistetta #pukeudupunaiseen.

Elintavoilla terveempi sydän

Jos sattuisi olemaan niin, että sydänterveyttä edistävät elintavat eivät olisikaan läpäisseet tietoisuutta tai ne ovat päässeet unohtumaan: ruoka, liikunta, tupakoimattomuus ja riittävä lepo. Siinä ne ovat. Kaikista näistä löytyy oivallista tietoa verkkopalvelusta sydän.fi.