Pieni ele -vaalikeräys 2019

posti_2017_3.jpg

Vaalikeräystä Munkkivuoren postissa keväällä 2017, kuvassa Aila Rauta.

Tule mukaan lipasvahdiksi Pieni ele -keräykseen – vapaaehtoisia tarvitaan!

Pieni ele -keräys (aiemmin nimeltään Vaalikeräys) sai alkunsa jo vuonna 1907, jolloin ensimmäisten eduskuntavaalien yhteydessä kerättiin varoja tuberkuloosin vastustamiseen. Pieni ele on siis auttanut jo 110 vuotta!

Tänä päivänä Pieni ele perustuu 17 järjestön väliseen yhteistoimintaan. Järjestöjen / liittojen paikallisyhdistykset toteuttavat keräyksen vapaaehtoisvoimin ennakkovaalin ja varsinaisen vaalipäivän aikana ympäri Suomen. Lipaskerääjät ovat keräyksen sielu.

Keräystuotto jaetaan Pienessä ele -keräyksessä mukana olevien 17 kotimaan vammais- ja terveysjärjestön kesken. Järjestöt käyttävät keräysvarat mm. kuntoutukseen, apuvälineiden hankintaan ja edunvalvontaan. Paikallisyhdistyksissä keräysvarojen avulla järjestetään esimerkiksi neuvontaa, vertaistukiryhmiä sekä virkistystoimintaa.

Toivottavasti innostut asiasta ja tulet mukaan vapaaehtoistyöhön; ota yhteyttä  jaakko.kemppinen(at)gmail.com tai seppo.alhokoski(at)elisanet.fi / Helsingin Sydänyhdistys ry (puh. 0400 239 673 tai 044 584 0105).

Tutustu Pieni ele -keräykseen myös nettisivulla www.pieniele.fi.

Lue lisää---> https://sydanliitto.fi/yhdistysnetti/viestinta-varainhankinta/pieni-ele-...