Sydänviikko

sydanliitto_0006_lores.jpg

Neljä henkilöä kävelevät mäkeä ylös

Sydänviikkoa 2019 vietetään 5.–12.5. perheliikunnan teemalla

Koko perheelle, vauvoista vaareihin, suunnattu pyöräilyn ja lähiretkeilyn viikko huipentuu 10.5. vietettävään Unelmien liikuntapäivään.

Sydänviikkoa 2019 vietetään 5.-12.5. perheliikunnan teemalla, jota ilmennetään pyöräily- ja lähiretkeilytapahtumin. Suomen Ladun kanssa yhteistyössä järjestettävään sydänterveyden teemaviikkoon on lähtenyt yhteistyökumppaneiksi nyt myös Liikenneturva sekä Pyöräilykuntien verkosto ry.

Liikenneturva tuo Sydänviikolle turvallisen pyöräilyn asiantuntemusta ja antaa panoksensa mm. Sydänviikon materiaaleihin. Liikenneturvalla on Helsingissä sijaitsevan keskustoimistonsa lisäksi 11 aluetoimistoa ympäri Suomen. Liikenneturvan toimintaan voi tutustua osoitteessa: www.liikenneturva.fi

Pyöräilykuntien verkostossa taas on kattavaa ja ympäri Suomea levittäytyvää kokemusta pyöräilystä ja pyöräilytapahtumien järjestämisestä. Pyöräilykuntien verkostossa on mukana 94 kuntaa ja 33 muuta jäsenyhteisöä. Verkosto järjestää vuosittain Valtakunnallisen pyöräilyviikon eri teemapäivineen. Vuonna 2019 se järjestetään Sydänviikon kanssa samalla viikolla. Pyöräilykuntien verkostoon voi tutustua osoitteessa: www.poljin.fi