Sydänkuntoutus

Tervetuloa mukaan sydänjumppaan, jota vetävät ammattitaitoiset ja kokeneet fysioterapeutit. Samalla tapaat muita sydänpotilaita.

Oman kunnon ylläpidosta huolehtiminen mahdollisuuksien mukaan on tärkeä osa hyvinvointia. Siksi yhdistys järjestää sydän- ja verisuonitauteihin sairastuneille potilaille suunniteltua sali- ja vesiliikuntaa. Jokaisen osallistujan kunto ja suorituskyky arvioidaan yksilöllisesti jakson alussa. Ryhmien vetäjinä toimivat fysioterapeutit, jotka ovat hyvin perehtyneet sydänpotilaan liikuntaan ja joilla on alalta pitkä kokemus.

Saliryhmä sisältää liikuntaa, jonka avulla pyritään hengitys- ja verenkiertoelinten sekä lihasvoiman parantamiseen ja ylläpitämiseen. Aluksi on yhteinen ohjattu alkulämmittely eri apuvälineitä käyttäen, minkä jälkeen harjoitellaan monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä ohjaajan opastuksella. Loppuverryttelyyn kuuluu kevyttä palauttelua ja venytykset.

Sydänkuntoutus 2019

Helsingin Sydänyhdistyksen liikuntaryhmät (max.12 hlö/ryhmä):
Kevään 2019 liikuntaryhmät alkavat ti 8.1.2019 ja päättyvät 26.4., josta eteenpäin toukokuun loppuun (31.5) 4-5 krt erillisellä maksulla.
Tiistaisin: Oltermannintiellä
Vesijumppaa klo 10-14 ja 18.45-19.30 ja
Kuntosaliliikuntaa klo 14-15
Töölössä, Personal Fysiossa
Salijumppaa klo 14-15
Keskiviikkoisin: Oltermannintiellä
Vesijumppaa klo 10-14 ja
Kuntosaliliikuntaa klo 14-15
Uutena MediYogaa klo 12-13
(Oltermannin MediYogaan mahtuu 15 hlö.)
Torstaisin: Töölössä, Personal Fysiossa
Uutena MediYogaa klo 16.30-17.30
Perjantaisin: Oltermannintiellä
Vesijumppaa klo 10-12 ja 13-14
Kuntosaliliikuntaa klo 9-10 ja 12-13
Töölössä, Personal Fysiossa
Salijumppaa klo 14-15
Paikat : Sydäntalo (Oltermannintie 8, Oulunkylä) ja
Personal Fysio, Caloniuksenkatu 7 B 21 (Etu-Töölö)
Sydäntalolla on mahdollisuus saunomiseen ryhmän jälkeen.
Ilmoittautumiset: ft Sari Mikkola, sari.mikkola@personalfysio.com
040 5365409.
Hinta yhdistyksen jäsenille 135 €/15 kertaa sekä vesi- että salivoimistelu, ei-jäsenille 155 €/15 kertaa sekä vesi- että salivoimistelu (tammi-huhtikuu). MediYoga keväällä 10 krt (Oulunkylä 16.1.-27.3. ja Töölö 17.1.-28.3.) hinta 150 € jäsenet, 175 € ei jäsenet.

UUTTA!!!

Sydän & aktiivinen arki -omaharjoitteluopas on
laaja ja käytännönläheinen tietopaketti sydämen omatoimisen kuntouttamisen tueksi. Opas sisältää mm. tärkeää tietoa liikunnan myönteisistä vaikutuksista, milloin liikuntaa tulee välttää, mikä on verenpaineen merkitys ajatellen liikuntaa ja miten ja kuinka usein tulisi liikkua sekä millaista liikunnan tulisi olla kuormittavuudeltaan. Oppaassa on myös laajat kuvapankit ohjeineen lihaskuntoharjoitteille ja venytyksille. Lisäksi avataan rentoutumisen, unen ja hengityksen merkitystä hyvinvoinnillemme.
Tekijöinä Sydänfysioterapeutit Sari Mikkola ja Annika Rinne
Hinta 15 €+postikulut
Tilaukset:
sari.mikkola@personalfysio.com
Sari Mikkola 040-5365409

OHJATTUA LIIKUNTAA: Helsingin Sydänyhdistyksen ja Tapanilan Erän kuntosaliryhmät.

Ryhmät alkavat torstaina 10.01.2019 klo 9-10 ja 10-11. Hinta 72 €.  Tunti koostuu ohjatusta alkulämmittelystä, kevennetystä kiertoharjoittelusta eri laitteilla ja loppuvenyttelystä. Ilmoittautumiset Tapanilan Erään p. 029193 4200, tai Sydänyhdistykseen Kemppisen Jaakolle p. 0400-239673, tai jaakko.kemppinen@gmail.com  Osoite on Erätie 3.Tapanila. Tule reippaasti mukaan, vaikka kausi olisikin jo ehtinyt alkaa!

Polulla Sydämelle tapahtuma 26.4.2019

LIIKUNTA/ULKOILUTAPAHTUMA LUONTOKESKUS HALTIASSA NUUKSIOSSA 26.4.2019

Ohjelmassa mm. joko 2,5 km:n tai 5 km:n opastettu kävelylenkki,yhteistyössä Helsingin Ladun kanssa. Bussikuljetus ja ruokailu järjestetään, kustannus 10 euroa/ hlö. Tarkemmat tiedot lähempänä. Ilmoittautumiset 12.4. mennessä Anitalle puh.044 5301164

Yhdistyksen kotisivut: www.sydanliitto.fi/helsinki . Helsingin Sydänyhdistyksellä on myös omat facebook-sivut.