Sydänkuntoutus

Tervetuloa mukaan sydänjumppaan, jota vetävät ammattitaitoiset ja kokeneet fysioterapeutit. Samalla tapaat muita sydänpotilaita.

Oman kunnon ylläpidosta huolehtiminen mahdollisuuksien mukaan on tärkeä osa hyvinvointia. Siksi yhdistys järjestää sydän- ja verisuonitauteihin sairastuneille potilaille suunniteltua sali- ja vesiliikuntaa. Jokaisen osallistujan kunto ja suorituskyky arvioidaan yksilöllisesti jakson alussa. Ryhmien vetäjinä toimivat fysioterapeutit, jotka ovat hyvin perehtyneet sydänpotilaan liikuntaan ja joilla on alalta pitkä kokemus.

Saliryhmä sisältää liikuntaa, jonka avulla pyritään hengitys- ja verenkiertoelinten sekä lihasvoiman parantamiseen ja ylläpitämiseen. Aluksi on yhteinen ohjattu alkulämmittely eri apuvälineitä käyttäen, minkä jälkeen harjoitellaan monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä ohjaajan opastuksella. Loppuverryttelyyn kuuluu kevyttä palauttelua ja venytykset.

Sydänkuntoutus 2020

Monipuolisia liikuntaryhmiä sydämen hyvinvointiin

Ryhmät alkavat ti 7.1.2020. Tiedustelut ja ilmoittautumiset sydänfysioterapeutti Sari Mikkola, sari.mikkola@personalfysio.com tai 040-5365409

Kevään liikuntaryhmät: paikat ja ajat (15 kertaa)

Tiistaisin

- Vesijumppaa klo 10-14 ja 18.45-19.30

- Kuntosaliliikuntaa klo 14-15

- Salijumppaa klo 14-15

Keskiviikkoisin

- Vesijumppaa klo 10-14

- Kuntosaliliikuntaa klo 9-10 ja 14-15

- Mediyogaa klo 12-13

Torstaisin

- Mediyogaa klo 16.30-17.30

Perjantaisin

- Vesijumppaa klo 10-12 ja 13-14

- Kuntosaliliikuntaa klo 9-10 ja 12-13

- Salijumppaa klo 14-15

SYDÄNTALO

(Oltermannintie 8, Oulunkylä)

Sydäntalolla mahdollisuus saunomiseen ryhmän jälkeen.

PERSONAL FYSIO

(Caloniuksenkatu 7 B 21, Etu-Töölö)

Hinta vesi-, kuntosali- ja salijumpista yhdistyksen jäseniltä 135 €/15 kertaa, ei jäseniltä 155 €/15 kertaa. Mediyoga 150 €/10 kertaa jäsenille, 175 €/10 kertaa ei jäsenille.

Ryhmissämme huokuu hyvä henki ja välittämisen ilmapiiri. Liikunnallisesta kuntoutuksesta vastaa sydänfysioterapeutti. Ryhmät ovat pieniä ja niissä huomioidaan yksilölliset tarpeet.

Helsingin Sydänyhdistyksen ja Tapanilan Erän kuntosaliryhmät.

Ryhmät torstaisin klo 9-10 ja 10-11 ja kevään aloitus on 9.1.2020. Hinta 72 € on sama kuin syksyllä. Tunti koostuu ohjatusta alkulämmittelystä, kevennetystä kiertoharjoittelusta eri laitteilla ja loppuvenyttelystä.

Ilmoittautumiset Erään p. 02 9193 4200, tai Sydänyhdistykseen Kemppisen Jaakolle p. 0400 239 673, tai jaakko.kemppinen@gmail.com

Osoite on Erätie 3. Tapanila

Tule reippaasti mukaan, vaikka kausi olisikin jo ehtinyt alkaa!

Liikunta/ulkoilutapahtuma tullaan järjestämään Seurasaaressa. Ajankohdaksi suunniteltu viikkoa 19/2020. Lähempänä tarkemmat tiedot.

Sydän & aktiivinen arki -omaharjoitteluopas on
laaja ja käytännönläheinen tietopaketti sydämen omatoimisen kuntouttamisen tueksi. Opas sisältää mm. tärkeää tietoa liikunnan myönteisistä vaikutuksista, milloin liikuntaa tulee välttää, mikä on verenpaineen merkitys ajatellen liikuntaa ja miten ja kuinka usein tulisi liikkua sekä millaista liikunnan tulisi olla kuormittavuudeltaan. Oppaassa on myös laajat kuvapankit ohjeineen lihaskuntoharjoitteille ja venytyksille. Lisäksi avataan rentoutumisen, unen ja hengityksen merkitystä hyvinvoinnillemme.
Tekijöinä Sydänfysioterapeutit Sari Mikkola ja Annika Rinne
Hinta 15 €+postikulut