Maailman sydänpäivä 29.9.

Maailman Sydänpäivä on kansainvälinen toimintapäivä sydänterveyden hyväksi.  Maailman Sydänpäivää 29.9. vietetään pukeutuen punaiseen.

Pukeudu punaiseen

Suomessa rohkaisemme ihmisiä pukeutumaan punaiseen ja tekemään siten sydänterveydestä ja sydäntyöstä näkyvää. Uskomme, että Suomessa sydänterveyttä ylläpitävien elintapojen merkitys on läpäissyt tietoisuuden hyvin. Sydänliittokin on pitänyt tästä huolta 50-luvun puolivälistä lähtien. Eikä syyttä: Suomalaisten sydänterveyden huima edistyminen saa jatkuvasti kiitosta maailmalla.

Maailman sydänpäivää vietetään kaikkialla maailmassa syyskuun 29. päivänä. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä. Pääviesti on: Elintavoilla on merkitystä.

Sydän on terveyden keskiössä, sanoo Maailman sydänjärjestö WHF, joka kannustaa kaikkia sydänjärjestöjä maailmassa viettämään yhteistä sydänpäivää.

Suomessa rohkaisemme ihmisiä pukeutumaan punaiseen 29.9. ja tekemään siten sydänterveydestä ja sydäntyöstä näkyvää.

Suomen Sydänliitto ajaa yhdenvertaisia mahdollisuuksia terveyteen, hyvään hoitoon ja sosiaaliseen turvallisuuteen riippumatta sukupuolesta, asuinpaikasta, sosiaalisesta asemasta ja etnisestä taustasta.

Seuraa Maailman Sydänpäivää Facebookissa!

Kohderyhmät AmmattilaisetJäsenetMediaYhdistystoimijat