Fysioterapeutit

Kuntoliikuntamme on suunniteltua ja johdettua toimintaa. Laadun takaavat fysioterapeuttimme, kuntoutuspäällikkö Sirpa Tuominen ja sydänfysioterapeutti Annika Rinne. Heidät on koulutettu nimenomaan sydänongelmista kärsivien kuntoutukseen ja ikääntyneiden toimintakykyä edistävän liikunnan tukemiseen.

Tavoitteena on tarjota monipuolista ja turvallista liikuntaa kuntoutujille ja ikäihmisille.

Lisäksi tarjoamme myös henkistä valmennusta stressin vähentämiseksi. Sirpa Tuominen vetää Sydänmindfullness kursseja ja valmennusta.

Ja huolehdimme myös turvallisuudesta. Pidämme säännöllisesti pelastus/ensiapuharjoituksia. Fysioterapeuttimme ovat saaneet ensiapukoulutuksen ja kykenevät antamaan ja ohjaamaan ensiapua.

Sirpa Tuominen

Kehonharjoittamisen ammattilaisena ja monipuolisten liikunnan harrastusten sisäistämänä tarjoan sinulle osaamiseni käyttöösi Helsingin Sydäntoipilaiden kuntoutusryhmissä, Oltermannintie 8 viihtyisissä liikuntatiloissa.

Koulutus

Peruskoulutus fysioterapeutti. Lisäkoulutuksina: Lymfaterapeutti, Urheilufysioterapeutti, MP pilatesohjaaja, Somatic pilates ja stretchingohjaaja Fisaf personaltrainer, Zen meditaatio ja johdantokurssi, 8 viikon tietoisuustaidot (mindfullness) ja kehollisuuskurssi.

Suorittanut vuoden kestävän Mindfulnessohjaajakurssin. Opinnot antavat valmiudet stressinhallinnan ja hyväksyvän tietoisen läsnäolon ohjaamiseen.

Työnkuva

Työnkuva Helsingin sydäntoipilaat ry.n kuntoutuspäällikkö,
29 vuoden kokemus sydänkuntoutuksesta Helsingin sydäntoipilaiden fysioterapeuttina. SMF (sydänmindfulness) tuntien ohjaus 2012 alkaen. Pilatestuntien ohjaus yrityksissä. Etelä-Haagassa fysioterapeutin vastaanotto.

Intressit

Suoritin nuorena mustan vyön Karatessa, kilpaillen ja harjoitellen noin 10 vuotta 3–5 kertaa viikossa. Se aika sai kiinnostuksen heräämään mielen ja kehon vahvaan harjoittamiseen yhtenä kokonaisuutena. Nyt minulla on ollut mahdollisuus lisätä tietämystäni mielen harjoittamisesta, ja tutustua tietoisuustaitojen harjoittamiseen. Uskon, että tietoisella läsnäololla on suuri vaikutus stressin hallintaan (suuri tekijä sydänsairauksissa). Kehomielen harjoittamisella ja rentoutumisella on positiivisia vaikutuksia erilaisiin sairauksiin.

Harrastukset

Ulkoilu: hiihtäen, luistellen ja lenkkeillen, sulkapallo. Aikaisemmin: karate, soft-ball, thai-nyrkkeily ja naisvoimistelu

Annika Rinne

Olen Annika Rinne ja toivon että liikunnan sekä kehonkäytön ammattilaisena pystyn tukemaan sinua sydänkuntoutuksessasi.

Koulutus

Peruskoulutukseltani olen fysioterapeutti, valmistuin vuonna 1984. Lymfaterapeutin tutkinnon suoritin vuonna 2005. Physiopilatesohjaajaksi valmistuin vuonna 2011. Olen myös saanut akupunktiokoulutuksen ja käytän sitä työssäni, akupunktiossa syventävät opinnot jatkuvat vielä. Lisäksi olen suorittanut fysiokimppa- sekä aquakimppa-koulutuksen.

Työnkuva

Sydänkuntoutusohjaajana olen toiminut vuodesta 2006. Lisäksi ohjaan physiopilatesryhmiä. Minulla on Etelä-Haagassa fysikaalinen hoitolaitos ja toimin Matin Kunnossa, Espoossa ammatinharjoittajana. Ryhmien ohjauksen lisäksi teen myös yksilöfysioterapiaa, tuki-ja liikuntaelin-, neurologisten sekä geriatristen asiakkaiden parissa.

Ohjaustausta

Senioriryhmät, fysiokimppa, uimakoulut, vauvauinti, vesijumppa, selkäryhmät, työkuntoryhmät (TYKY, KKI), odottavien äitien liikuntaryhmät.

Urheilutausta

Nuorena kouluikäisenä harjoittelin yleisurheilua, lähinnä juoksun pikamatkoja. Sen jälkeen seurasi runsaan 10 vuoden aktiivinen sulkapalloilun kilpaurheiluharjoittelu. Aikuisiällä yleisurheilu ja pallopelit vaihtuivat tanssiksi ja joogaksi ja nyt viime vuosina lähinnä sydäntä ollut pilates. Läpi elämän lenkkeily, pyöräily sekä uinti joko oheisharjoitteluna tai oman kehon ja mielen virkistykseksi.