SYDÄNYHDISTYKSILLE

Sydänpiirin yksi keskeinen tehtävä on tukea paikallisten sydänyhdistysten toimintaa ja kehittää sitä yhdessä heidän kanssaan. Sydänpiirin henkilökunta on mukana yhdistysten kokouksissa, tapahtumissa ja toiminnassa sekä antaa yhdistyksille käytännön tukea.

Vuosittainen sydänviikko useine eri tapahtumineen on iso ponnistus sekä Sydänpiirille sekä sydänyhdistyksille. Sydänpiiri järjestää vuosittain säännöllisiä koulutus- ja yhteistyöpäiviä sydänyhdistyksille, joita ovat mm.   järjestöpäivä ja yhdistysten kehittämispäivät, vertaistukihenkilöiden täydennyskoulutus sekä terveysmittaajien täydennyskoulutus.

Haluamme tukea perustoiminnan ohella yhdistystemme uusia avauksia erityisesti yhdistysten yhteistoiminnan kehittämisessä, sydänmerkkiaterioiden eteenpäin viemisessä, elvytysosaamisen lisäämisessä sekä vertaistukitoiminnassa. Tarjoamme osaamista ja tukea erilaisiin sydänterveyteen liittyviin hankkeisiinne ja tapahtumiinne.