Ystävänpäivänä pukeudumme punaiseen

18.11.2019

TIEDOKSI | Meille kaikille tuttu Pukeudu punaiseen -kampanjamme siirtyy ensi vuonna.

Uudeksi ajankohdaksi on valittu Ystävänpäivä, eli helmikuun 14.päivä. Ystävänpäivä, ei ole sattumalta valittu. Ystävänpäivän tunnuksena kautta maailman on punainen sydän. Alun perin Valentinuksen päivän nimellä vietetty helmikuun 14. päivä tuli Suomeen Tampereen sydänyhdistyksen pitkäaikaisen toiminnajohtajan Leila Vuorisen aloitteesta vuonna 1979. Sydänyhdistys keksi yhdistää Ystävänpäivän punaisten sydänten juhlansa markkinointiin.

Ystävänpäivänä voi järjestää hyvin monenlaisia tapahtumia. Tärkeintä on yhdessäolo ja toisista välittäminen. Kannustammekin yhdistyksiä järjestämään erilaisia tapahtumia kampanjapäivän aikaan, pukeutumaan punaiseen ja näyttämään sen, että sydänterveys on tärkeä asia. Voitte osallistua kampanjaan myös keskittymällä viestintään esimerkiksi jakamalla Sydänliiton sosiaalisen median kanavissa julkaistavia asioita omissa kanavissanne. Tai kontaktoimalla lähiseudun yrityksiä rakennusten valaisemiseksi punaiseen.

Tarkempaa tietoa Pukeudu punaiseen -kampanjasta ja Ystävänpäivästä tulossa seuraavassa järjestötiedotteessa sekä Yhdistysnetissä vielä tämän vuoden aikana.

Kohderyhmät Yhdistystoimijat