Vertaisuudesta voimaa sydänsairastuneille – Sydänliiton Sydän Chatit jatkuvat Tukinetissä

16.10.2019

TIEDOKSI | Sydänliitto jatkaa Sydän Chat -keskusteluja uudistuneessa Tukinetissä. Sydän Chatin tarkoituksena on tuoda yhteen sydänsairauksia sairastavia eri ikäisiä ihmisiä, jotka voivat jakaa kokemuksiaan, antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa paikasta riippumatta.

Keskustelua Sydän Chatissa käydään anonyymisti nimimerkillä ja keskustelemaan pääsee kerrallaan 12 osallistujaa. Chat-keskustelussa mukana ovat myös Sydänliiton vapaaehtoiset koulutetut verkkotukihenkilöt, jotka toimivat keskustelun virittäjinä. Lisäksi Chatissa voi olla paikalla Sydänliiton työntekijä sekä erikseen ilmoitettuina kertoina myös asiantuntijavierailijoita.

Sydän Chatit järjestetään Tukinetissä ja mukaan pääsee, kun käy rekisteröimässä anonyymin tunnuksen ja kirjautuu chatin alkaessa sisälle. Sydän Chatiin pääset sydan.fi/sydanchat. Tulevien Sydän Chatien ajankohdat ja teemat löytyvät myös Sydänliiton Tapahtumakalenterista.  Kirjoita hakusanaksi alimpaan hakulaatikkoon Sydän Chat.

Sydän Chatissa on usein ennalta määritelty teema. Joka toinen tiistai (parilliset viikot) klo 18-19.30 keskustellaan laajasti Sydänsairastuneen arkielämän kysymyksistä. Näiden lisäksi joka toinen torstai (parittomat viikot) järjestetään ns. Torstain teemachat, jonka aihepiiri vaihtelee. Torstain teemachatit käynnistyvät to 24.10. klo 18-19.30 teemalla Sydänsairauden vaikutukset työssä jaksamiseen, eli kohderyhmänä on erityisesti työikäiset sydänpotilaat.

Lisäksi Sydänliitto tarjoaa sydänsairastuneille ja heidän läheisilleen avoimen Mitä sydämellä? -ryhmäkeskustelukanavan Tukinetissa. Keskustelu ei ole sidottu tiettyyn ajankohtaan ja kanavalla voi jakaa omaan elämään liittyviä arjen kokemuksia, onnistumisia ja haasteita.

Lisätietoja Sydän Chatiin ja verkkovertaistukeen liittyen voi tiedustella Sydänliiton verkkovertaistuen yhteyshenkilö Susanna Lehtimäeltä, susanna.lehtimaki@sydan.fi tai puh. 044 734 7300.