Sydän-lehti uudistuu vuonna 2020

18.11.2019

TIEDOKSI | Sydän-lehden konseptia ollaan uudistamassa vuodelle 2020 päivittämällä siitä entistä houkuttelevampi niin nykyisille kuin mahdollisille uusillekin jäsenille. Haluamme lukijan kokevan, että hän saa sydänyhteisöltä tukea ja apua sekä innostaa häntä huolehtimaan omasta terveydestä. Uudistus koskee sekä sisältöä että ulkoasua. Jatkossa lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Sydän-lehti uudistetaan päivittämällä konsepti uudistetun viestintästrategian ja graafisen ohjeiston ja muuttuneen toimintaympäristön sekä nykyisen ja tavoiteltavan yleisön toiveiden pohjalta.

Konseptiuudistus tehdään lukijoita kuunnellen. Keväällä 2019 jäsenistön ja lukijoiden mielipiteitä kartoitettiin jäsen- ja lukijakyselyillä. Tavoitteena on myötäelävä ja vertaistuellinen ote niin, että lukijat tuntevat uudistetunkin lehden omakseen ja sisältö on heille merkityksellistä.

Sydän-lehden tapahtumakalenteria kehitetään niin, että tapahtumat saadaan entistä peremmin poimittua suoraan Killasta. Yhdistykset voivat jatkossakin ilmoittaa omista tapahtumistaan Sydän-lehdessä Killan kautta, mutta tämä koskee vain yksittäisiä tapahtumia. Viikottaisia tapahtumia ei voi jatkossa lehteen laittaa, mutta lehdessä mainostetaan että nämä löytyvät kunkin yhdistyksen omilta verkkosivuilta, joten muistattehan merkitä kaikki tapahtumanne Kilta järjestelmään.

Yhdistysten toiminnasta kertovat jutut sidotaan entistä kiinteämmin lehden teemaan. Jutut tehdään toimituksellisesti yhdistysten lähettämien vinkkien, teksti- ja kuva-aineistojen pohjalta.

Sydän-lehden aikataulu 2020

Numero Ilmestyy Aineistopäivä Teema
1 27.1. 27.11. Rakkauden voima

Uuden vuoden elämäntapamuutokset; Uuden vuoden elämäntapamuutokset; Lähimmäisten tuen tärkeys; Ystävänpäivän tekemiset

2 6.4. 19.2. Kevät on koko perheen juhlaa

Kevätjuhlien kattausvinkit; Verkkokaupparuoka; Helpot ohjeet taloudenhoitoon; Erilaisten perheiden arkivalinnat; Sydänviikko 3.–10.5.2020

3 31.8. 10.6. Kasviksilla ekologisuuteen

Eri keinoin ekologisuuteen; Kasvisruokavalion edut; Matkailu Suomessa; Lisää kasviksia Satokausikalenterin ohjeilla; Maailman sydänpäivä 29.9.

4 2.11. 16.9. Monenlaisia kohtaamisia

Erilaiset stressinhallinnan keinot; Tiede tunteiden takana; Miten käsitellä läheisen sairastumista; Monikulttuurinen Sydänmerkki-ruoka

Lisätietoa Sydän-lehdestä ja uudistuksesta löydätte yhdistysnetistä