Opi terveellisen ruuan valmistamisen salat Marttojen ja Sydänmerkin ruokakursseilla

23.2.2016

KOULUTUS | Sydänliitolle on useamman kerran esitetty toive terveellisen ruoanvalmistuksen kursseista, joihin olisi mahdollisuus osallistua eri puolella maata. Koska järjestöllämme ei ole opetuskeittiöitä tai kattavaa ruoanvalmistuksen asiantuntijaverkostoa, päätettiin ruokakursseja lähteä toteuttamaan Marttojen kanssa, jolta löytyy paitsi tiloja, myös osaavia opettajia.

Sydänliitossa suunniteltuja Ruokaa Sydänystävälle -kursseja on 3 erilaista. Kuhunkin kokonaisuuteen on koottu eri vuodenaikoihin sopivia hyvän olon ruokia. Ruokaa Sydänystävälle, kohti kesää –kurssilta saa esimerkiksi vinkkejä  kevät- ja kesäkauden juhliin ja ulkona kokkaamiseen.

Ruokakursseilla tutustutaan raaka-aineisiin, joiden avulla terveellinen syöminen helpottuu. Myös maustamiseen saadaan vinkkejä: miten ruuasta saa herkullista kenties hieman vähäisemmällä suolan määrällä. Ruokaohjeet ovat Sydänmerkin ruokaohjeita

Osallistu Ruokaa Sydänystävälle -ruokakursseille yksin, ystäväsi kanssa tai koko yhdistyksen voimin

Ruokaa Sydänystävälle –kursseja tullaan järjestämään Marttapiireissä eri puolella maata tänä ja ensi vuonna. Kurssit ovat osa Marttojen muuta kurssitarjontaa.

Joissakin Marttapiireissä Ruokaa Sydänystävälle -kurssit ovat kaikille avoimia, jolloin niistä saa tietoa esimerkiksi Marttapiirien verkkosivuilta ja paikallislehdistä.

Jos et löydä kurssia kurssitarjonnasta tai haluatte viettää omalla porukalla mukavan kerhoillan yhdessä kokkaillen, esitäthän toiveesi lähimpään Marttapiiriin. Martat voivat esimerkiksi  järjestää tilauskurssin yhdistyksellesi tai ystäväpiirillesi.  Tilauskurssin hinta liikkuu 400-500 euron välillä kurssin koosta ja raaka-aineista riippuen. Opetuskeittiöihin mahtuu kerrallaan 12-16 kokkia.

Lisätietoja kurssien sisällöstä Mari Ollilta