Nya betalningssätt och mobilmedlemskort

24.8.2017

AKTUELLT | Hjärtförbundet har förutom den traditionella pappersräkningen tagit i användning moderna betalningssätt för medlemsavgiften. I fortsättningen kan du betala din medlemsavgift som e-faktura eller direktdebitering.

Pappersräkningen skickas till alla de medlemmar som har anslutit sig före mitten av december, och inte tagit ett nytt betalningssätt i användning. Räkningen finns på pärmen av tidningen Sydän 1/2018.

E-faktura

Du kan börja använda e-faktura genom att ingå ett e-fakturaavtal, och därefter få dina räkningar direkt till din nätbank. Många banker erbjuder automatiskt ett e-fakturaavtal då du betalar räkningen. Följ då de anvisningar som din nätbank ger.

Så här ingår du ett e-fakturaavtal:

Logga in på din nätbank.

Välj från menyn E-fakturor, E-fakturaavtal eller Gör ett E-fakturaavtal.

Sök fakturautställaren på namnet Finlands Hjärtförbund/medlemsavgift

Fyll i de uppgifter som nätbanken begär (fakturans referensnummer är ditt medlemsnummer) och godkänn avtalet.

I fortsättningen kommer fakturan för medlemsavgiften direkt till din nätbank.

Direktdebitering

Direktdebitering är ett modernt betalningssätt för medlemmar som inte använder nätbank. Direktdebiteringsavtal ingås med banken på det egna kontoret. Du får fortfarande en räkning hem med posten. Den kommer endast som meddelande och på den står som betalningssätt direktdebitering. Din medlemsavgift debiteras automatiskt från ditt konto.

Mobilmedlemskort

Hjärtförbundets mobilmedlemskort blir klart på senhösten. Du får ditt medlemskort i pappersformat med tidningen Sydän 1/2018 ifall du inte tagit mobilmedlemskortet i användning. Vi hoppas, att så många som möjligt av våra medlemmar skulle utnyttja mobilmedlemskortet.

Mobilmedlemskortets fördelar:

• du har alltid medlemskortet med dig, och kan då lättare utnyttja medlemsförmånerna
  • genast aktuella förmåner och meddelanden till din telefon
  • info om evenemang och skolningar i din ficka
  • lätt att granska och uppdatera egna medlemsuppgifter

I årets sista nummer av tidningen Sydän ger vi närmare information om hur mobilmedlemskortet tas i användning.

Kohderyhmät Jäsenet