Muutos KKI-avustuksien hakemiseen

22.8.2019

TIEDOKSI | Kaikki KKI-ohjelman jakamat paikallishankkeiden ja kehittämishankkeiden hanketuet siirtyvät opetus- ja kulttuuriministeriöön osaksi liikunnallisen elämäntavan kehittämisavustuksia. Liikunnallisen elämäntavan valtakunnalliset ja alueelliset kehittämisavustukset haetaan ja myönnetään opetus- ja kulttuuriministeriöstä.

Liikunnallisen elämäntavan paikalliset kehittämisavustukset haetaan ja myönnetään aluehallintovirastoista ja niiden hakijana on kunta tai kuntayhtymä. Avustettavissa hankkeissa painotetaan kuntakoordinaatiota ja yhteistyötä ja kumppanuutta kansalaisjärjestöjen ja paikallisten toimijoiden kanssa. Sydänyhdistyksen kannalta tämä muutos tarkoittaa sitä, että harmittavasti sydänyhdistys eikä mikään muukaan kansanterveysjärjestön paikallisyhdistys voi enää hakea KKI-avustusta. Sydänyhdistyksen kannattaa selvittää oman kuntansa mahdolliset liikunta-avustukset ja tehdä liikuntayhteistyötä oman kuntansa kanssa.

Lisätietoja:

KKI-ohjelma, hankekoordinaattori Elina Tarkiainen, p. 0400 968 646, elina.tarkiainen@likes.fi

Annukka Alapappila, liikunta-asiantuntija, p. 040 502 9091, annukka.alapapppila@sydanliitto.fi

Kohderyhmät Yhdistystoimijat