Löydä oma tapasi ulkoilla – rakenna lumiukko!

13.1.2020

TOIMEKSI | Suomen Latu järjestää jälleen viime vuonna suuren suosion saavuttaneen #ulkonakuinlumiukko -kampanjan. Kampanjan suurimpana tavoitteena on saada ihmiset ulkoilemaan myös talvella, jolloin olosuhteet voivat olla vaihtelevat. Mikä olisikaan mukavampi tapa ulkoilla koko perheen voimin, kuin rakentaa ilosta ja positiivisuudesta viestiviä lumiukkoja! Lumiukkojen rakentaminen on liikuntaa parhaimmillaan; hauskaa, aktivoivaa ja samalla tulee ulkoiltua - ihan huomaamattaan!

Suomen Latu haastaa lumiukkotalkoisiin mukaan kaikki. Tavoitteenamme on yhteisvoimin rakentaa talven aikana yli 10 000 lumiukkoa ja saada sitä kautta yli 70 000 ihmistä ulkoilemaan ja hyödyntämään Suomen monipuolisia ulkoilumahdollisuuksia.

Sydänyhdistykset voivat järjestää Ulkona kuin lumiukko -tapahtumia itsenäisesti, yhteistyössä paikallisen Suomen Ladun yhdistyksen kanssa tai laajemmalla yhteistyöllä esim. koulun, kunnan tai muiden yhdistysten kanssa. Lumiukkoja voi rakentaa myös jonkin toisen tapahtuman yhteydessä, se ei vaadi välttämättä omaa erillistä tapahtumaa.

#UlkonaKuinLumiukko -kampanja alkaa 1.2. ja päättyy 8.3.

Lisätietoa kampanjasta, vinkkejä tapahtuman järjestämiseen ja kampanjamateriaalit löydät osoitteesta www.suomenlatu.fi/lumiukko

Sivustolta löydät myös lumiukkolaskurin, johon kannattaa jokaisen kirjata itse rakentamansa lumiukko tai tapahtumassa rakennettujen lumiukkojen kokonaismäärä.

Kohderyhmät Yhdistystoimijat