Liikuntakoulutusta keväällä 2020

9.1.2020

KOULUTUS | Tervetuloa mukaan Ikäinstituutin liikuntakoulutuksiin. Teemoina ovat istumajooga sekä ideat musiikin ja liikuntavälineiden käyttöön liikunnassa.

Istumajoogan ohjaajakoulutus 7.3.2020 Tampereella

Ideoita musiikin ja liikuntavälineiden käyttöön liikunnassa -koulutus 18.4.2020 Turussa

Istumajoogan ohjaajakoulutus 16.5. 2020 Helsingissä

Lisäksi Ikäinstituutti järjestää Ideoita musiikin ja liikuntavälineiden käytöön liikunnassa -koulutuksen 3.10.2020 Rovaniemellä. Lisätiedot tästä koulutuksesta lähiaikoina.

Istumajooga on pehmeä ja lempeä tapa lisätä kehon voimaa, liikkuvuutta, joustavuutta, kehon hallintaa ja läsnäolon kokemusta.  Koulutuspäivän aikana tutustutaan pieniin liikkeisiin ja saadaan kokemus niiden vaikutuksista sekä tarpeellisuudesta, tehdään tuolijoogaharjoitus ja tutustutaan myös seisten tehtäviin harjoituksiin tuoliin tukeutuen. Lisäksi tutustutaan muistijooga harjoitukseen, jonka jälkeen kerrataan tuolijoogaliikkeitä.

Ideoita musiikin ja liikuntavälineoden käyttöön liikunnassa - koulutuksessa opitaan käyttämään musiikkia liikunnan tukena, tutustutaan senioritanssiin sekä opitaan hyödyntämään erilaisia liikuntavälineitä liikunnanohjauksessa.

Molemmat koulutukset sopivat erinomaisesti  sydänyhdistyksien toimintaan ja sydänyhdistyksen liikunnan vertaisohjaajille tai sellaisiksi aikoville.

Kohderyhmät Yhdistystoimijat