Sydänmerkin kauppatapahtumat

Kauppa on hyvä paikka kohdata kaikenikäisiä ihmisiä. Auta tekemään Sydänmerkki tutuksi kauppatapahtuman avulla.

Luotettava ja ainutlaatuinen

Sydänyhdistykset ovat jo vuosia tehneet merkittävää terveydenedistämistyötä tuomalla Sydänmerkki-tuotteita esille kaupoissa. Työn tuloksena kuluttajat tunnistavat Sydänmerkin entistä paremmin ja yhä useammalle Sydänmerkki vaikuttaa ostopäätöksen tekoon.

Järjestelmällä kauppatapahtuman autat tekemään Sydänmerkki-tuotteet näkyväksi, sillä monesti itse merkki on tuotteissa pieni. Kun Sydänmerkki-tuotteet merkitään näkyvästi esille
kaupassa, kuluttajalla on mahdollisuus löytää vanhojen tuttujen tuotteiden ohella uusia Sydänmerkki-suosikkeja. Samalla kuluttajille viestitään, että merkkituotteet sopivat kaikille ja kaikkiin tilanteisiin – arkeen tai juhlaan!

Kohtaamisia kaupassa

Kauppatapahtuman järjestämiseksi voi liitosta tilata maksuttoman kauppapaketin. Se sisältää perusvälineet tuotteiden esilletuontiin niin esittelypöydällä kuin hyllyjen reunassa.

Kauppatapahtuman lopullisen muodon voi jokainen yhdistys päättää itse: pienimmillään kauppatapahtuma voi olla Sydänmerkki-tuotteiden merkitsemistä hyllyjen reunaan. Kun intoa riittää, tehkää Sydänmerkki näkyväksi niin kaupan hyllyillä kuin esittelypöydällä.

Tässä vinkkejä hyllyn merkitsemisen lisäksi:

Kuinka herkullinen terveellisempi ruoka valmistetaan? Kerätkää kaupasta esimerkkiraaka-aineet yhden tai useamman Sydänmerkki-reseptin valmistamiseen. Voitte myös laskea niiden hinnan kyseisen kaupan tuotteilla – olettaen että perusmausteet löytyvät jo kodeista ja niitä ei tarvitse ostaa.

Kilpailu, jossa palkitaan Sydänmerkki-tuotteiden ostajia. Järjestäkää kilpailu, jossa palkitsette 20 ensimmäistä kuluttajaa, jolla on vähintään viisi erilaista Sydänmerkki-tuotetta ostettuna juuri sillä kertaa kaupasta. Palkinnot voi myös jakaa siten, että joka tunti palkitaan esimerkiksi 5 kuluttajaa. Kassipalkintojen lisäksi voitte myös arpoa kaikkien osallistuneiden kesken pääpalkintona Sydänmerkin keittokirjan.

Täydennä tapahtumaa suolanäyttelyllä. Suolan saantia voi havainnollistaa leipävertailulla. Lisäksi suolakuvat kertovat suolan terveysvaikutuksista ja antavat tietoa suolan lähteistä ja vinkkejä sen vähentämisestä. Käytä näyttelyssä viime vuoden materiaaleja.

Myykää kauppatapahtuman yhteydessä keittokirjoja. Sydänmerkin suositusta Sydänruokaa-keittokirjasta löytyy inspiroivia ruokaohjeita niin arkeen kuin viikonloppuunkin, kotiruoaksi ja vieraille tarjottavaksi. Ohjeet ovat helppoja ja nopeita valmistaa. Reseptin kirjo kattaa sekä perinteisiä että uudenlaisia ruokia – kuten täyteläisen borssikeiton, mehevät piparjuurisilakat, mausteiset kanahampurilaiset, yrttifocaccian tai suussa sulavan mangojuustokakun.

Miten aloittaa?

Tapahtumajärjestelyt kannattaa aloittaa sopimalla esittelypäivä kaupan kanssa ja pohtimalla yhdessä, millaisen tapahtuman te haluatte järjestää. Mahdollisuuksien mukaan voitte esittelyn yhteydessä maistattaa tutustujille Sydänmerkki-tuotteita.