Sydän tekee hyvää -liikunta

Sydän tekee hyvää -liikunta tarkoittaa Terveyden 3-ottelun yhdistämistä säännölliseen, ohjattuun liikuntaan. Konseptiin sisältyy T3O-mittaukset (kokonaiskolesteroli, verenpaine ja vyötärönympärys) ohjauksineen liikuntakauden alussa ja lopussa. Testaamme konseptia Kansalaisopistojen liiton ja Suomen Voimisteluliiton kanssa syksyllä 2017. Pilotilla haluamme kokeilla, olisiko tässä toimiva yhteistyömuoto sydänjärjestön ja seurojen välille laajemmin levitettäväksi.

Materiaali

Sydänliitto tuottaa markkinointimateriaalia Sydän tekee hyvää- liikuntaryhmän markkinoinnin tueksi. Nämä ovat vapaasti käytettävissä. Sydän tekee hyvää -logo tulee olla kurssin tai ryhmän markkinoinnissa mukana.

Linkit aukeavat Dropboxissa, valitse Download sivun oikeasta yläkulmasta tallentaaksesi tiedoston koneellesi.

Mittausten yhteydessä kurssilaiselle annettava materiaali (sydänpiiri/-yhdistys tuo):

• Terveyden 3-ottelu -esite
  • Mittanauha vyötärönympäryksen mittaamista varten
  • Sydänpiirin/-yhdistyksen esite, jäsenetuesite
  • Viimeisellä kerralla jaettava KIITOS-lahja

Sydänliiton tuottama Tunne arvosi - vaikuta terveyteesi -video

Toisen mittauskerran yhteydessä ryhmäläiset täyttävät kirjallisen kurssipalautteen.

Ryhmän ohjaajalta, seuralta ja sydänpiiriltä/-yhdistykseltä pyydetään palaute Webropol-kyselynä.

Ryhmän ohjaajan toivotaan taltioivan pilottia kuvien, videoiden ja/tai kommenttien muodossa. Materiaalia toivotaan jaettavan jo kurssin aikana sosiaalisessa mediassa. Tämä on arvokas apu, jos toimintaa halutaan levittää ympäri Suomen.