Liekki-kahvila - sydämellinen kohtaamispaikka

Liekki-kahvila on kevyesti toteutettava kohtaamispaikka, jossa on tarjolla tietoa sydänterveydestä ja mahdollisuus vertaistukeen.

Kuka järjestää? Sydänyhdistys tai sydänpiiri. Nimetty vastuuhenkilö tai vastuuhenkilöt, joka hoitaa yhteistyön kahvilan kanssa ja etsii alustajat. Mahdollisuuksien mukaan paikalle olisi hyvä saada myös koulutuksen läpikäynyt vertaistukihenkilö.

Missä järjestetään? Jo olemassa olevassa kahvilassa, joka vastaa myynnistä ja tarjoilusta. Paikka voi olla myös vaihtuva.

Mitä tapahtuu? Liekki-kahvilan kesto 2–3 tuntia. Tervetulotoivotus sydänyhdistyksen edustajalta, joka on samalla myös mahdollisen keskustelun puheenjohtaja. Lyhyt sydänterveyteen tai -sairauteen liittyvä alustus (noin 20 min.) vierailevalta asiantuntijalta. Yhteistä keskustelua. Sydänyhdistys varaa mukaan jäsenesiliittymiskaavakkeita ja muuta ajankohtaista materiaalia.

Milloin tapahtuu? 1–2 kertaa kuukaudessa tai sydänyhdistyksen resurssien mukaan.

Miksi tapahtuu? Teemme sydänyhdistyksen toimintaa näkyvämmäksi. Viemme tietoa sydänasioista eteenpäin. Saamme uusia aktiivijäseniä omalta alueelta.  Tavoitteena lisäksi tarjota vertaistukitoimintaa kasvotusten ja auttaa ihmisiä kohtaamaan toisiaan.

Tiedottaminen ja markkinointi: Sydänyhdistys tiedottaa Liekki-kahvilasta samalla tavoin kuin muustakin toiminnasta (Helsingin Sydänyhdistys on käyttänyt menestyksellisesti tekstiviestitiedotusta).