Vertaistukitoiminnan koulutukset

Yksi elämä -terveystalkoot järjestää vertaistukihenkilöiden ja vertaistukirymänohjaajien koulutusta. Yksi elämä -terveystalkoissa on yhtenä alueena vertaistoiminnan kehittäminen ja tukeminen Suomessa. Yksi elämä järjestää lisäksi yhdistysten hallitusten jäsenille Vertaistukitoiminta yhdistyksessä -koulutusta ja yhdistysten jo toimiville vertaistoimijoille alueellisia Tuhat tapaa kohdata ihminen -tapaamisia.

Vertaistoiminta on vastavuoroista kumpaakin osapuolta rikastuttavaa kokemuksen jakamista. Tärkeintä on halu jakaa omaa kokemusta vertaisena sekä mahdollisuus toimia, omien voimavarojen puitteissa, yhdistyksen vertaistukihenkilönä. Vertaistukitoiminnassa tuettavan asiat ovat etusijalla.

Vertaistukihenkilöiden koulutus

Koulutus on tarkoitettu Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton jäsenyhdistysten vertaistukihenkilönä toimimisesta kiinnostuneille uusille ja aloitteleville henkilöille.

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja rohkeutta toimia vertaistukihenkilönä.

Koulutuksen kesto 2 päivää.

Koulutuksen hinta Omavastuu 50 € / henkilö 2h/huone ja 80€/henkilö 1h/huone. Hinta sisältää koulutuksen ohjelman, majoituksen ja ruokailut. Matkat: kukin järjestö sopii mahdolliset matkakorvaukset erikseen oman järjestön/yhdistyksen kanssa.

Vertaistukiryhmänohjaajien koulutus

Koulutus on tarkoitettu Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton jäsenyhdistysten vertaistukiryhmien uusille ja aloitteleville vetäjille.

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia, työkaluja ja rohkeutta toimia vertaistukiryhmän ohjaajana.

Verkossa toimivien vertaistukihenkilöiden koulutus

Koulutus on tarkoitettu Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton jäsenyhdistyksissä toimiville henkilöille.

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia, työkaluja ja rohkeutta toimia vertaistukiryhmän ohjaajana verkossa.

Vertaistukitoiminta yhdistyksessä

Koulutus on tarkoitettu Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton jäsenyhdistysten hallituksen jäsenille. Yhdistys voi aloitella vertaistukitoimintaa tai kaivata käytännön vinkkejä käynnissä olevaan toimintaan.

Koulutuksen tavoitteena on auttaa yhdistyksiä järjestämään vertaistukitoimintaa ja jakaa hyviä käytäntöjä. Koulutuksessa käymme läpi käytännön keinoja liittyen vertaisten rekrytointiin ja vertaistukitoiminnan markkinointiin. Mietimme miten pidämme yhteyttä ammattilaisiin ja verkostoidumme muiden yhdistysten kanssa. Jaamme myös hyviä käytäntöjä ja uusia ideoita.

Koulutuksen kesto 1 päivä.

Koulutuksen hinta Yhteishinta 30€ / yhdistys sisältäen enintään 6 osallistujaa yhdistyksestä. Hinta sisältää koulutuksen ohjelman ja ohjelmassa mainitut ruokailut. Matkat: kukin järjestö sopii mahdolliset matkakorvaukset erikseen oman järjestön/yhdistyksen kanssa.

Tuhat tapaa kohdata ihminen

Tuhat tapaa kohdat ihminen -tapaaminen on tarkoitettu Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton jäsenyhdistysten koulutetuille vertaistukihenkilöille ja vertaistukiryhmänohjaajille.

Yhteiset alueelliset tapaamiset toteutetaan eri puolella maata ja niitä järjestetään useita vuoden aikana.

Tapaamisen kesto 1 päivä.

Tapaamisen hinta Tapaaminen on maksuton. Päivän aikana tarjotaan ohjelmassa mainitut ruokailut. Matkat: kukin järjestö sopii mahdolliset matkakorvaukset erikseen oman järjestön/yhdistyksen kanssa.

Kohderyhmät Yhdistystoimijat