Auta tekemällä testamenttilahjoitus

Tekemällä testamentin voit huolehtia sinulle tärkeistä ihmisistä ja asioista myös poismenosi jälkeen. Lahjoittamalla pienenkin osuuden voit auttaa Suomen Sydänliitto ry:tä tai sen jäsenjärjestöä tärkeässä työssä suomalaisten terveyden edistämisessä ja sairastuneiden tukemisessa. Voit tutustua Sydänliiton toimintaan laajemmin tästä.

Testamentissa kannattaa mainita kenelle sydänyhteisössä olet testamenttaamassa rahat – Sydänliitolle, sydänpiirille tai sydänyhdistykselle ja kahden jälkimmäisen osalta tarkemmin millä piirille tai yhdistykselle. Testamenttilahjoitukset ovat verovapaita eivätkä yleishyödylliset yhteisöt maksa saamastaan perinnöstä veroa.

Miten laatia testamentti

Testamentin voi tehdä itse, mutta käytännössä asiantuntijat suosittelevat, että testamentin laatimisessa käytetään ammattilaisen opastusta.

Sydänliitto tarjoaa neuvoja testamentin laadintaan. Voit soittaa meille alla oleviin yhteystietoihin työaikana. Samalla voimme mielellämme kertoa lisää tietoa siitä, mihin testamenttilahjoituksia käytetään.

Monipuolista tietoa testamenttilahjoittamisesta ja testamentin tekemisestä löytyy hyvatestamentti.fi –verkkopalvelusta. Sydänliitto on avannut sen yhdessä muiden Vastuulliset Lahjoittajat ry:ssä toimivien järjestöjen kanssa. Palvelussa voi sähköisesti kysyä neuvoa lakimieheltä testamenttia koskevista asioista.