Terveyden 3-ottelu

Terveyden 3-ottelu haastaa ihmisiä kisailemaan oman terveytensä eteen. Kisailemiseen kuuluu yleensä myös paremman tason tavoittelu systemaattisella harjoittelulla. Näin myös Terveyden 3-ottelussa.

Terveyden 3-ottelun tavoitteena on löytää runsaasti uusia asiakkaita terveysneuvonnan piiriin. 3-ottelu aktivoi ihmisiä tarkkailemaan oman terveytensä arvoja ja tekemään tekoja jotka edistävät omaa terveyttä. Terveyden 3-ottelu tarjoaa Sydänliiton järjestökentälle yhtenäisen ja innostavan terveysneuvonnan konseptin.

3-ottelun päälajit

Terveyden 3-ottelun lajeina ovat verenpaineen, kokonaiskolesteroli ja vyötärön ympäryksen mittaaminen. Ihmiset voivat suorittaa 3-ottelulajit milloin ja missä haluavat; kaikki samalla kertaa samassa terveysneuvontatilaisuudessa tai kerätä mitattavat arvot eri tilaisuuksista tai vaikkapa mittauttaa kolesterolin omalla terveysasemalla. Pääasia on että kaikki arvot selvitetään.

Mitattavien arvojen lisäksi Terveyden 3-otteluun tarjoaa toiminnallisia harjoitusvinkkejä oman terveyden edistämiseksi. Toiminnalliset harjoitusvinkit löytyvät verkosta.

Terveyden 3-ottelun verkkosivuilla ihmiset voivat kirjata mitattujen arvojen tulokset taulukkoon ja saada niistä omat Terveyden 3-ottelu pisteensä. Lisäpisteitä saadaan harjoitteluvinkkien toteuttamisesta.