Tervetuloa Pohjois-Karjalan Sydänpiiri ry:n sivuille

Tarjoamme tietoa, tukea ja monipuolista toimintaa sydänsairastuneille sekä kaikille terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneille yhdessä alueemme sydänyhdistysten kanssa. Tervetuloa mukaan!

Piiritoimisto palvelee Joensuussa osoitteessa Torikatu 29 A (3.krs), puh. 050 4343 997.

Pohjois-Karjalan Sydänpiiri ry on perustettu 6.6.1956. Piiri kuuluu itäiseen sydänalueeseen, ja sen toiminta-alueena on Pohjois-Karjalan maakunta sekä Savonlinnan kaupunki ja Savonlinnaan kuuluvat Kerimäki, Punkaharju ja Savonranta. Piirin jäseninä on 19 aktiivista Sydänyhdistystä, joissa toimii yhteensä noin 4 500 henkilöjäsentä.

Toimimme, jotta mahdollisimman harva sairastuisi ja yhä harvempi kuolisi ennenaikaisesti sydän- ja verisuonisairauksiin ja jotta kukaan sairastunut tai hänen läheisensä ei jäisi yksin.

Tule mukaan toimintaan ja osallistu mielenkiintoisille luennoille, liiku yhdessä kannustavissa liikuntaryhmissä, hae vertaistukea tai osallistu vaikka erilaisiin kulttuuritapahtumiin. Alueemme Sydänyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa juuri sinulle sopivalla tavalla.

Ota rohkeasti yhteyttä, myös silloin kun sinun tai läheisesi mahdollinen sairaus arveluttaa sinua.

LAPSIPERHEIDEN HYVINVOINTIVALMENNUS

Kaipaako perheenne lisää voimia, jaksamista ja iloa arkeen?

Lähtekää mukaan lapsiperheille suunnattuun valmennukseen, joka tähtää perheenne lisääntyvään hyvinvointiin ja terveyteen. Valmennus huomioi perheenne yksilölliset tarpeet, toiveet ja tilanteen.

MAKSUTTOMASSA VALMENNUKSESSA KOETTE:

• Valmentavia kohtaamisia ammattilaisten kanssa Yksilö- ja ryhmätapaamisia, joissa hyödynnetään työikäisten elintapaohjaukseen tarkoitettua verkkopalvelua.
  • Vertaisuutta ja uusia tuttavuuksia Jaettuja kokemuksia, tuntemuksia ja toimintaa muiden lapsiperheiden kanssa.
  • Ruoanlaittoa yhdessä perheenä Löytyykö teidän perheellenne uusi lempiruoka? Toivotteko helppoa ja hyvää arkiruokaa?
  • Lajikokeiluja liikkumiseen Millainen liikkuminen teille sopii? Mikä innostaa ja mikä mahtuu arkeenne?

ILMOITTAUTUMINEN JA LISÄTIETOA

pohjois-karjala@sydan.fi tai p. 044 339 7339

Tietoa sydänterveydestä ja hyvinvoinnista

Sydan.fi verkkopalvelumme tarjoaa monipuolista tietoa niin sydänsairauksista, niiden hoidosta, liikunnasta, ruoasta, unesta ja muista terveistä elintavoista sekä mielen hyvinvoinnista. Tutustu myös Sydänmerkin herkullisiin resepteihin!

Vertaistukea ja kursseja

Sairastuminen herättää usein monia huolia ja kysymyksiä. Haluaisitko keskustella koulutetun vertaistukihenkilön kanssa? Etsitkö sydänsairastuneille tarkoitettuja kursseja? Tutustu Sydänliiton ja Pohjois-Karjalan Sydänpiirin tarjoamaan vertaistukeen sairastuneille.

Innostavaa toimintaa ja yhdessä oloa

Pohjois-Karjalan Sydänyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa kuten esimerkiksi liikuntaa, retkiä, luentoja ja säännöllisesti toistuvia Sydänkerhoja. Tutustu oman asuinalueesi yhdistyksen toimintaan ja lähde mukaan – osallistumaan tai vaikka järjestämään toimintaa – ihan miten vain itse haluat. Kaikki toimintamme tarvitsee myös aktiiviset tekijät, ja sinä voit olla yksi heistä yhden projektin/tapahtuman osalta tai pitemmän aikaa. Innostu itse ja innosta muita aktiiviseen toimintaan.