Liikuntakoulutus

Järjestämme liikuntakoulutusta sekä ammattilaisille että yhdistystoimijoille.

Sepelvaltimotauti ja liikunta -koulutus

Sydänliitto järjestää Sepelvaltimotauti ja liikunta -koulutusta, jossa painopistealueena on lihasvoimaharjoittelu. Koulutuksen tavoitteena on antaa tutkittua tietoa sepelvaltimotautia sairastavan liikunnasta ja lihasvoimaharjoittelusta sekä perehdyttää lihasvoimaharjoittelun ohjaamiseen käytännössä.

Osallistuja

• saa ajankohtaiset tiedot liikunnan vaikutuksesta sydämeen ja sepelvaltimotautiin sekä oppii laatimaan lihasvoimaohjelman sepelvaltimotautia sairastavalle sekä ohjaamaan sen käytännössä
  • perehtyy sepelvaltimotautia sairastavan liikunnan ja lihasvoimaharjoittelun annosteluun, kuormituksen arviointiin ja erityisvaatimuksiin

Kohderyhmä Fysioterapeutit, liikunnanohjaajat, liikunnanopettajat sekä liikunnan peruskoulutuksen omaavat personal trainerit. Koulutus sijoittuu Suomessa kansallisen viitekehyksen vaativuustasolle 5 (1-8) ja EU-tasolle EHFA Standards EQF L5-tasolle. Pohjavaatimuksena on koulutustaso 4.

Koulutuksen kesto  1 päivä.

Koulutuksen hinta Koulutuksen hinta on 2000 €/koulutus (alv 0 %). Enintään 24 osallistujaa.

Kerromme mielellämme lisää koulutuksesta ja koulutuksen tilaamisesta omalle työyhteisölle.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous Kirsi Airokselta.

Liikkeelle tuolilla -tuolijumpan ohjaajakoulutus

Liikkeelle tuolilla -tuolijumpan ohjaajakoulutus toteutetaan yhteistyössä Suomen Reumaliitto ry:n kanssa ja lisäksi yhteistyökumppanina mukana on Yksi elämä –terveystalkoot.

Koulutuksen tavoitteet

• koulutuksen tavoitteena on tukea yhdistyksen liikuntatoimintaa
  • antaa osallistujalle valmiudet ohjata tuolijumppaa

Kohderyhmä Tuolijumpan ohjaamisesta yhdistyksessä kiinnostuneet henkilöt. Koulutus sopii yhdistysten liikuntavastaaville ja liikunnan vertaisohjaajille.

Koulutuksen kesto 1 päivä.

Koulutuksen hinta 55 €/henkilö. Hinta sisältää opetuksen ja kurssimateriaalin. Lounas on omakustanteinen.

Lisätietoja koulutuksista antaa Kirsi Airos

Tulevat Liikkeelle tuolilla -tuolijumpan ohjaajakoulutukset ovat Koulutuskalenterissa.

Voimaa ja tasapainoa yhdistysväelle -ohjaajakoulutus

Tule mukaan koulutukseen, joka on tarkoitettu yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille. Koulutuksen materiaaleina käytetään pääosin Ikäinstituutin materiaalia. Koulutuksen järjestäjänä on Yksi elämä -terveystalkoot.

• tukea yhdistyksen liikuntatoimintaa
  • antaa osallistujille valmiuksia liikunnan ohjaamiseen

Kohderyhmä Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton yhdistyksien ja kerhojen liikunnan vertaisohjaajat.

Koulutuksen kesto 1 päivä.

Koulutuksen hinta 55 €/henkilö. Osallistumismaksu sisältää ohjelman, runsaan materiaalin sekä aamukahvit, lounaan ja iltapäivällä hedelmiä.

Lisätietoja koulutuksista antaa Kirsi Airos

Voimaa ja tasapainoa yhdistysväelle -ohjaajakoulutus löytyy Koulutuskalenterista.

Yksi elämä liikkuu ja liikuttaa -treffit

Tule jakamaan hyviä kokemuksiasi ja tapaamaan toisia liikuttajia. Treffeillä pääset tutustumaan useamman yhdistyksen liikuntatoimintaan ja saamaan ideoita oman yhdistyksenne liikunnan tukemiseen. Tule nauttimaan ja inspiroitumaan mukavista liikuntahetkistä iloisessa seurassa.

Treffien järjestäjänä on Yksi elämä -terveystalkoot.

• tukea yhdistyksen liikuntatoimintaa
  • antaa konkreettisia ideoita yhdistyksen liikuntaan
  • tukea liikuntavastaavan, liikunnan vertaisohjaajan  ja hallituksen jäsenen jaksamista tehtävässään
  • tutustuttaa erilaisiin liikuntamuotoihin

Kohderyhmä Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton yhdistyksien liikuntavastaavat, vertaisohjaajat, hallituksen jäsenet tai muut yhdistyksen liikunnan kehittämisestä kiinnostuneet jäsenet.

Koulutuksen kesto 1 päivä.

Koulutuksen hinta 20 €/henkilö. Osallistumismaksu sisältää koulutuksen ja ohjelmassa mainitut ruokailut.

Lisätietoja koulutuksista antaa Kirsi Airos

Yksi elämä liikkuu ja liikuttaa -treffit löytyy Koulutuskalenterista.