Haastamme kaikki yhdistykset mukaan innostamaan suomalaiset liikkeelle

Unelmien liikuntapäivä 2017

19.4.2017

Toukokuun 10. päivä järjestetään Unelmien liikuntapäivä, joka on kaikenlaisen liikkumisen kokeilu- ja pop up -päivä. Päivä on ihana mahdollisuus löytää uusi harrastus, ystävä tai yhteisö. Saammeko 100 000, 300 000 vai 500 000 lasta ja aikuista liikkeelle? Sen ratkaisevat käsillä olevat viimeiset viikot ja meitä kaikkia tarvitaan, jotta mahdollisimman moni innostuu mukaan!

Unelmien liikuntapäivän aikana kaikkialla Suomessa järjestetään tuhansia liikuntatempauksia ja tapahtumia. Päivän tarkoituksena on innostaa kaikki vauvasta vaariin löytämään mieluisia tapoja liikkua. Oman liikuntatapahtuman voi järjestää kuka tahansa. Katso tästä ohjeet tapahtuman ilmoittamiseen.

Viime vuonna järjestettiin yli 2000 tapahtumaa ja tapahtuma näyttäytyi ilmiönä sekä pihoilla ja puistoissa että sosiaalisessa mediassa. Mediat olivat hienosti mukana. Te raportoitte ja jaoitte tunnelmia ja hienoja tarinoita omalta alueeltanne. Kaikki tavat liikkua ovat hyviä, samoin kaikki tavat viedä viestiä Unelmien liikuntapäivästä.

Unelmienliikuntapäivä.fi -karttapalvelussa voi kuka tahansa ilmoittaa oman tapahtumansa. Sieltä löytyvät kaikki tapahtumat, niin pienet kuin suuretkin sekä kaikille avoimet että vain omalle porukalle tarkoitetut. Tapahtumansa ilmoittaneiden kesken arvotaan upeita palkintoja.

Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health päivää. Suomen Olympiakomitea koordinoi Unelmien liikuntapäivää vuonna 2017. Päivä on osa isompaa unelmaa, Liikkumisen unelmavuotta, joka kuuluu Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaan.

#unelmienliikuntapäivä

FB: @UnelmienLiikuntapaiva TW: @liikuntapaiva